Inlägg från: Rosvägen |Visa alla inlägg
  • Rosvägen

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Det verkar vara såå olika.
    Jag hade en bild av hur jag ville att min vigselring skulle se ut, från början tyckte jag att 6000 kr skulle vara fullt tillräckligt.
    Men juh mer jag funderade över det.. så ringen är en symbol som jag ska bära för resten av mitt liv, den kändes till slut mycket viktigare än klänningen och andra små saker man lägger ner pengar på till bröllopet.
    Det slutade med att jag hittade en fantastisk guldsmed och hon tillverkar min dröm ring för ca 15000 kr..
    Men det är budgeten som avgör och en liten gnutta förnuft:)
    Lycka till!

• Rosvägen

Ska tillägga att min sambo bara kommer att ha en ring, hans förlovningsring är 8 mm bred.
    Allt som allt kommer vi att ha betalat ca 26000 kr för ringarna.

• Rosvägen

Jag tycker inte att det är snålt och tråkigt!! Så länge du trivs:)

Som sagt.. alla lägger olika mycket värde i hur ringarna ser ut, jag har en arbetskamrat som knappt bär sina ringar och dom är i silver med cubic zirkon (det heter väl så?) hon tyckte att det var fullt tillräkligt och tyckte inte att det var värt att lägga ner en massa pengar när hon tyckte att dom var minst lika vackra! Å det håller jag med om även om jag valt annorlunda.

Jag ville gärna ha ett åldersbeständigt material så det fick bli guld och diamanter, men från början hade jag tänkt att köpa en silverring med CZ stenar i för att sedan spara till en sådan ring som jag nu köper.
    Jag har verkligen snålat in på allt och sparar så mycket jag bara kan, det är tur att det finns försäkringar som täcker bra om man tappar sin ring.. annars skulle jag aldrig våga bära den varje dag sen!

Som Fökern Aidell skriver så ville min sambo också att jag skulle bära den ringen som jag helst ville ha just den dagen när vi gifter oss:)
    Så.. så fick det bli.

Vi gifter oss utav kärlek och en stor orsak är att vi planerar familj, det känns tryggt helt enkelt..

Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?