Inlägg från: Etheleglin |Visa alla inlägg
  • Etheleglin

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Våra förlovningsringar, släta, kostade 3 500:- (min) och 5 500:- (hans).

Nu två år senare gifter vi oss och jag byter ut min förlovningsring mot en helallians och en solitär som vigselring. Pris 55 000:- och 50 000:-

Onödigt? Njae... jag älskar de här ringarna, vi kommer kunna köpa nytt hus om några år ändå. Vi är bra på att leva billigt i vardagen, varför ska vi då inte välja något man verkligen verkligen vill ha när man har råd?

Och ifall de går sönder så har vi heltäckande försäkring. Inget som vi behöver tänka på. 

• Etheleglin
    Tittski skrev 2011-01-16 20:09:33 följande:
    de inte så bättre du köper en billigare och skänker pengarna till välgörenhet?? ;)
    Med en man som är statsvetare och tjatar om hur välgörenhetspengar fipplas bort? Nej, då köper jag hellre rättvisemärkta diamanter i ekologiskt guld där jag vet att kedjan av producenter får sin beskärda del. Etisk konsumtion. Tungan ute
  • Etheleglin
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-04 18:22:26 följande:
    Vi har precis kommit överens om att köpa våra drömringar!
    De kostar 11.000 + 9.000 kr vilket är LÅNGT över det vi tänkt. Nästan dubbla.
    Men då ska vi lämna in våra förlovningsringar som vi betalade ca 4.000 kr för och så har jag två ringar av mamma som jag ska lämna in så får vi se vad det landar på.

Först kändes det som att det skulle vara så himla onödigt med så dyra ringar men bägge hade hittat en varsin som bara sa "SMACK den vill jag ha!" 
    Så har vi velat hit och dit och till slut sagt att vi ska ändå ha dem hela livet. Varför inte? Nångång ska man väl göra det där "onödiga" dyra inköpet :P

Vi hittade dessutom klänningar för 2000 kr/st som vi verkligen vill ha vilket är hälftenav vad vi hade lagt i budgeten. Så vi tar igen det där :)

Snyggt att ni väljer olika men ändå liknande ringar! Så har vi också gjort. När det gäller något man skall bära så länge ska man verkligen se till att bli nöjd med sitt val. Skrattande
Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?