Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?

Jag har hört tre månadslöner någonstans, men det är säkert gammalt :)
    Vi har hittat drömringarna men de går på 12.000 kr/st. Inte en chans att vi har råd eller skulle våga bära dem :P

Men kring 10.000-12.000 för bägge tänker vi oss är lagom. Blir lite dyrare för oss då vi är två tjejer och ska ha med stenar bägge två :) 

• JustMeAndMyLove

Vi har precis kommit överens om att köpa våra drömringar!
    De kostar 11.000 + 9.000 kr vilket är LÅNGT över det vi tänkt. Nästan dubbla.
    Men då ska vi lämna in våra förlovningsringar som vi betalade ca 4.000 kr för och så har jag två ringar av mamma som jag ska lämna in så får vi se vad det landar på.

Först kändes det som att det skulle vara så himla onödigt med så dyra ringar men bägge hade hittat en varsin som bara sa "SMACK den vill jag ha!" 
    Så har vi velat hit och dit och till slut sagt att vi ska ändå ha dem hela livet. Varför inte? Nångång ska man väl göra det där "onödiga" dyra inköpet :P

Vi hittade dessutom klänningar för 2000 kr/st som vi verkligen vill ha vilket är hälftenav vad vi hade lagt i budgeten. Så vi tar igen det där :)

• JustMeAndMyLove
    Etheleglin skrev 2011-02-04 20:15:28 följande:
    Snyggt att ni väljer olika men ändå liknande ringar! Så har vi också gjort. När det gäller något man skall bära så länge ska man verkligen se till att bli nöjd med sitt val. Skrattande
    Ja, jag tvekade länge innan. Var först så himla inne på att man ska ha likadana ringar. Men de är ju väldigt lika men ändå i vår egen stil ;)
    Kom på det sen också att vi gjorde så när vi förlovade oss. Vi hade inte så där jättemycket pengar men jag ville att vi skulle ha förlovningsglas. Så hittade vi fina på Åhlens. Jag köpte ett champangeglas och hon ett martiniglas, i samma stil. Tyckte det sa så mycket hur vi är ;) 
  • JustMeAndMyLove
    TheD skrev 2011-02-04 21:06:48 följande:
    Jag "väljer" mellan två hrm.

En för 20.000:- och en för 27.000:- OMG varför ska jag  fastna för det dyra...?!?!?!
    Det ÄR nått med de dyrare ringarna :/ Jag själv tex vill verkligen ha en bred ring, och det blir ju då dyrare. Vill heller inte ha en för tunn = dyrare.

Sen så är jag inne på lite mer ovanlig design, skulle helt enkelt inte känna mig nöjd med en helt vanlig guldring, vilket ju är jättelöjligt för jag är i vanliga fall inte alls intresserad av smycken och huvudsaken är ju att man blir gift och får sin älskade.
    Men som sagt. Det är nått visst med de här dyrare ringarna, hehe 
  • JustMeAndMyLove
    TheD skrev 2011-02-04 22:17:44 följande:
    Och det är en hemsk ovana hahaha. Men ringar för 68.000:- är sällan fina måste jag säga. Jag provade en ring påGuldfyns som kostade runt 5-6000:-. Men när jag provade den så var det inte jag. Känslan som jag får när jag shoppar väskor, skorosvnärman vet att "det här skajag ha!", den fanns inte :( Jag trodde att jag skulle ha en slät vigselring förpraktiska anledniingar men den logiska sidan i min hjärna går i ide när jag kollar på ringar haha :) så... får se hur det blir.
    Ja, nä jag såg en amerikansk sida med ringar för.. ja hollywood priser var det allt.
    skitfula enligt mig ;) 
    Men smaken är som baken. Jag är helt fast för min. Tittar på ringar på nätet hela tiden men hittar ingen annan. 
Svar på tråden Hur mycket är rimligt att lägga på ringar?