• LovelyLove

Får man planera sin egna möhippa :P

Jag AVSKYR och skulle aldrig gå med på att ha en strippa, erbjuda pussar eller kyssar osv.
    Tycker sådant är osmakligt, löjlligt och på en fjortisnivå.

Men samtidigt så känns det inte som att jag kan lita på min svägerska bland annat, så att man slipper sådant där.

Jag kan gärna klä ut mig, gå ut, spela in skivor m.m.
    Men hur gör man, känns ju knäppt att planera sin egna möhippa!!

Kan man ge hintar om vad man vill göra?
    Blä...känns fel och kontrollerande det också... :(

• Svar på tråden Får man planera sin egna möhippa :P
  • FramtidaFruSandberg

Jag har sagt till min tärna var jag drar min gräns för saker jag inte vill göra och jag litar på henne. Prata med din tärna och säg vad du inte vill (och vill) göra

• Sebastiána
    LovelyLove skrev 2010-01-06 20:54:25 följande:
    Jag AVSKYR och skulle aldrig gå med på att ha en strippa, erbjuda pussar eller kyssar osv.Tycker sådant är osmakligt, löjlligt och på en fjortisnivå.Men samtidigt så känns det inte som att jag kan lita på min svägerska bland annat, så att man slipper sådant där.Jag kan gärna klä ut mig, gå ut, spela in skivor m.m.Men hur gör man, känns ju knäppt att planera sin egna möhippa!!Kan man ge hintar om vad man vill göra?Blä...känns fel och kontrollerande det också... :(
    Jag känner likadant, men både min syster och mina väninnor vet att jag ALDRIG skulle gå med på att typ sälja kyssar på stan. Om de mot förmodan skulle hitta på något sådant skulle jag helt enkelt vägra. Det har jag sagt till dem. Jag har också sagt att om någon skulle hitta på en sådan möhippa för mig så är jag inte längre vän med den personen sedan. De tycker likadant själva så det är ingen risk. Prata med tärnan och säg vad du tycker!
  • Twid

Jag ÖNSKAR att man kunde vara med och planera sin hippa! Har en dröm hippa i huvudet! En kombination av några hippor jag varit på! skulle va så mysigt! Men men.. vi får se hur det blir!!

• Flotten

ATT planera sin egen hippa, nej om man är så rädd för vad som skall hända då skall man byta ut sin vänkrets. Förstår inte hur man kan umgås med personer som skiljer sig så enormt åt i värderingar om hur livet skall levas. Mina vänner repekterar mig för den JAG är, precis som jag respekterar dem som de är.

• lillalyckan

VI har i kompisgänget diskuterat möhippor miljoner gånger (känns det som ) och vi är alla ganska överens om hur drömupplägget ser ut. KÄnns fantastiskt skönt då jag är lite av ett kontrollfreak

• LJochMH

Mina vänner, HOPPAS HOPPAS känner mej såpass att de vet vad jag vill och inte vill.... Och då blir det lite spa, god middag och goda vinet... sen bara mysa och sitta och prata... Har ingen glädje av att sälja kondomer eller pussar... Och jag tror inte man ska va med och bestämma sin möhippa...

• a n n a

Jag är oerhört tacksam över att jag är gravid - då kan de inte supa mig redlös eller dra upp mig på farligheter, ibland är det bra att känna sig tjock o fet o att ingen brudklänning i världen kommer att vara snygg nog för att dess bärare känner sig som en flodhäst *liiiite överdrivet, men ni förstår ;)*

• bobods

Nej, möhippan ska vara en överraskning - någon måtta får det vara på bridezillorna i er

Skämt åsido, om jag var så orolig att bli utdragen på löjligheter, skulle jag allvarligt fundera på om min umgängeskrets känner mig överhuvudtaget. Du kan väl bara nämna för din svägerska att du inte ställer upp på något sånt så får det stå för henne om hon ändå gör det och du vägrar sen. Jag är övertygad om att du har fler vänner än henne, och möhippan planeras förhoppningsvis av fler än en person.

Måste tillägga också - vet inte ALLA hur ute det är med förnedningshippor? Jag har inte hört någon som varit på en sån på väldigt länge, så jag tror nog inte du behöver oroa dig så mycket.

• TheD

Jag kommer säga exakt vad jag vill göra! Jag är kontrollfreak och gillar inte överraskningar om jag själv inte har varit med och planerat!

Kommer att säga vad jag vill göra och kommer förvänta mig det sen.

• patrikoannika

Jag och tärnan har pratat om det där, och jag är lugn. Tärnan är min bästa vän oc hon skulle aldrig utsätta mig för extrema pinsamheter. Det tror jag ingen väl vald tärna skulle.

Du känner väl din tärna väl? Skulle hon verkligen utsätta dig för osmakliga saker på din möhippa? Tror du det?

Jag vet inte om jag har fått helt fel för mig, men jag tror att dagens möhippor mer är som en kul grej tillsammans innan bröllopet än extrema pinsamheter. Förr var det ju sälja pussar och sånt trams.

Jag tror du kan vara lugn!

• Sebastiána
    bobods skrev 2010-03-27 18:24:07 följande:
    Måste tillägga också - vet inte ALLA hur ute det är med förnedningshippor? Jag har inte hört någon som varit på en sån på väldigt länge, så jag tror nog inte du behöver oroa dig så mycket.
    Jag har sett flera sådana på stan (Malmö) de senaste åren. Killar i rosa kanindräkt som uppenbarligen är asberusad. Och tjejgäng med en utklädd brud som säljer kyssar/kondomer. Jomen, så det finns, men de kommer kanske från landbygden för att fest i storstan vad vet jag.
  • Flotten
    Sebastiána skrev 2010-03-29 10:21:38 följande:
    Jag har sett flera sådana på stan (Malmö) de senaste åren. Killar i rosa kanindräkt som uppenbarligen är asberusad. Och tjejgäng med en utklädd brud som säljer kyssar/kondomer. Jomen, så det finns, men de kommer kanske från landbygden för att fest i storstan vad vet jag.
    Och här drog jag en slutsats-Är man från landet så är man dum.
    Tror inte det eller rättare sagt vet att det inte är så.
  • Sebastiána
    Flotten skrev 2010-03-29 18:02:27 följande:
    Och här drog jag en slutsats-Är man från landet så är man dum.Tror inte det eller rättare sagt vet att det inte är så.
    Det var kanske inte riktigt så jag menade. Skrev med glimten i ögat (men det går ju inte fram så bra på ett forum). Kommer själv från lilla Hässleholm från början.
  • Julibrud och nästan 30

Jag hoppas min möhippa inte ordnas samma vecka som bröllopet har tillräckligt med att göra då och vill inte sätta en hel dag den veckan att återhämta sej från möhippan hoppas dom som ordnar den respekterar det..

• Grodfrun

Planera din mohippa helt 'ska' du val inte behova gora, men jag forstar lite hur du kanner. Mina vanner ar saklart nara och kanner mig val men nar de borjade prata om 'min sista natt i frihet' blev jag lite skraj! Jag har varit en duktig partyprinsessa i manga ar och manga kanner val mig som det, men det ar ju lite skillnad pa vad som var 'roliga minnen fran Kos -01' och vad som ar rolig mohippa 2010.. Sa jag uttryckte min oro, bade en och tva och flera ganger (sa mycket att min hederstarna just nu inte verkar prata varken med mig eller nan av de andra tarnorna for tillfallet, men men..) och jag tror budskapet har nat fram att man kan gora nagot riktigt skoj utan att dricka mangder med sprit och hitta pa tokroliga saker (vilket jag iofs garna fortfarande kan tanka mig gora nagon enstaka gang -men inte som min hippa!).

• Flotten
    Sebastiána skrev 2010-03-29 22:01:06 följande:
    Det var kanske inte riktigt så jag menade. Skrev med glimten i ögat (men det går ju inte fram så bra på ett forum). Kommer själv från lilla Hässleholm från början.
    Tro mig, i min värld så är Hässleholm stort nog att köra vilse i, jag bor i en pytteliten BY på LANDET!
  • fibobs

Tänk vad olika man kan tycka!
    Jag skulle hellre ha den som i mitt andra hemland England.
    Där fixar man allt tillsammans. Bruden får som hon vill och visst kan det bli överraskningar, men inte som det kan bli här hemma i Svedala.
    Men är inte den hysteriska fyllehippan utdöende??
    Jag har inte hört talas om sånna längre, men kanske det beror på att jag är äldre? :o/
    Som tur är slipper jag detta bekymmer. Hade det blivit av skulle jag gärna vilja vara med och lägga upp det hela.
    Som sagt, vi tycker alla olika.

• Lyckliga013bruden

Jag har sett fler pinsamma fyllehippor och svensexor. När man jobbar i ett stort köptempel och där får man se endel pinsamheter. Jag tycker nog det är mer jobbigt och pinsamt än de inblandade gör. =)

Jag har pratat med min tärna om hippor både i allmänhet och vad jag tycker och tänker om det. Så om det blir en hippa så bör det inte bli pinsamma jobbiga grejer. Jag tycker att man kan prata lite med tärnorna och väninnorna om det, och att det ändå blir en överraskning. Man måste ju inte få reda på exakta tider och aktiviteter.

• Sebastiána
    Flotten skrev 2010-03-30 16:55:08 följande:
    Tro mig, i min värld så är Hässleholm stort nog att köra vilse i, jag bor i en pytteliten BY på LANDET!
    Ojdå
Svar på tråden Får man planera sin egna möhippa :P