• VanessaB

Pyssel med silkespapper

Någon som kan tipsa om vad jag kan göra av silkespapper till bröllopet. Hittade en hel hög hemma i olika färger.

• Svar på tråden Pyssel med silkespapper
  • Aila

Hej!

Ett bröllop jag var på hade varje gäst fått en miniatyr papperspåse med små snörhandtag vid sin bordsplacering (har för mig att Panduro eller Creativ Company har dessa). I varje liten påse låg små dragerade mandlar inlagda i silkespapper. Silkespapperet stod sedan upp en bit ur varje papperspåse. De hade samma färger på silkespapperet som i övrigt- rosa, brun och cremé.

Själv har jag vid ett par tillfällen satt silkespapper runt en hög cylinderformad blomvas och virat ett passande söre flera varv runtom och knytit en enkel rosett.

Lycka till med pyssel och planering!

• JBB

Läste någonstans på nätet eller var det här på BT att man kan ta ett silkespapper och tejpa fast det på ett vanligt papper och sedan skriva monogrammet på själva silkespappret som man kör tillsammans med det vanliga pappret i en skrivare. klippa ut silkespappret med monogrammet och lägga det på ett ljus och försiktigt värma silkespappret med en sked som man har värmt ovanför ett annat tänt ljus.

Svar på tråden Pyssel med silkespapper