• svartsö

Weddingfavours

Vi funderar på att ge bort personliga kortlekar som weddingfavours på vårat bröllop med våran "logga" på. Har kollat runt en hel del men kan inte hitta någon som gör färre än 500 st. Är det någon som har tips om vart man kan hitta någon som kan göra 60-70 st?

• Svar på tråden Weddingfavours
  • SueAnne

Min m2b älskar m&ms, detta är välkänt för både släkt och vänner så vi skall ha små skålar med sådana utställt på våran mottagning. Känns bättre än att sitta och pilla med en liten påse till varje person, och man kan beställa i storpack.

annaochmias skrev 2010-03-10 10:37:43 följande:
    www.mymms.com kan man beställa godiset M&M's med egen text och t o m egen bild på! Jag har inte kollat upp priserna så det kan ju vara snordyrt, men en rolig idé är det ju... Perfekt om man vill ge något personligt men som ändå inte kommer lämnas kvar på festen.
  • MissKitten
    annaochmias skrev 2010-03-10 10:37:43 följande:
    www.mymms.com kan man beställa godiset M&M's med egen text och t o m egen bild på! Jag har inte kollat upp priserna så det kan ju vara snordyrt, men en rolig idé är det ju... Perfekt om man vill ge något personligt men som ändå inte kommer lämnas kvar på festen.
    Jag har kollat upp priserna och kan informera om detta. De har så att man kan köpa i bulk om 5 lbs eller 10 lbs. Jag frågade om totalpriset med frakt, tull och allt till Sverige. Fick detta till svar. Vill man lägga in beställning så får man ringa dem i USA.

"The total product price for 1 5lb bag Personalized My M&M?s is $130.00.The total cost of Duties and Taxes would be $62.04. The total shipping cost if you were to place this order would be $161.35. If you were to place an order with the above quantities the total cost to you would be $353.39.

The total product price for 1 10lb bag Personalized My M&M?s is $250.00.The total cost of Duties and Taxes would be $97.99.The total shipping cost if you were to place this order would be $210.12. If you were to place an order with the above quantities the total cost to you would be $558.11."
  • Myjoy

wow..tillbaka till bakistabletter då alltså :P borde vara mycket billigare :D

• NoCh

nu kanske jag e helt bakom, men varöfr ska man ge gåvor till varje gäst? Räcker int dagen/kvällen som en gåva till oss alla? Eller är detta ngn tradition som alla förväntar sig?

• Sebastiána
    NoCh skrev 2010-03-10 12:27:16 följande:
    nu kanske jag e helt bakom, men varöfr ska man ge gåvor till varje gäst? Räcker int dagen/kvällen som en gåva till oss alla? Eller är detta ngn tradition som alla förväntar sig?
    Det är inte något alla förväntar sig eftersom det är en ganska ny företeelse i Sverige.

Vi tänker definitivt inte ha favours just av det skälet du skriver. Gästerna får en god middag, fri tillgång till bar under hela kvällen + livemusik. Däremot funderar vi på att ställa in en fruktkorg eller liknande hos de långväga gäster som övernattar i vandrarhemmet intill. De har ju lagt ut mycket pengar på resan till bröllopet.

OM vi skulle ha favours hade vi i så fall valt något ätbart.
  • Sundance

Vikommer att köpa typ Mozart-kulor och sätta en lite korthållare i varje och där sätter vi placeringskortet.

• Andelle
    NoCh skrev 2010-03-10 12:27:16 följande:
    Jag tror ingen förväntar sig det man jag tycker det känns trevligt att visa sina gäster lite uppskattning och omtanke.

Det finns ju väldigt mycket saker som planeras i samband med bröllop som en person anser totalt onödigt och en annan gillar stenhårt. Rosenbeströdda altargångar, solister, toakorgar osv.
  • Myjoy

Allt handlar ju till syvende o sist om vad man själv vill (och vad plånboken tillåter) sen är ju alla vägar fria.
    Finns nog inget rätt eller fel. Satsa på det som känns rätt för er. :)

• annaochmias

Säger som Myjoy, gör vad som känns rätt. Det är väl samma sak med barnkalas och fiskdammspåsar, isåfall? Nä, jag känner att jag har råd att lägga ut typ 400 kr på lite roliga små askar med godis och gästerna och jag vet att de kommer att uppskatta det. Så varför inte? Har man råd så har man råd. Har man inte råd eller inte lust, ja då hoppar man över det. No big deal.

• HappyE

Jag tycker att oganzapåsar kan bidra till en fin dukning, det är mest därför jag vill ha det. Sen att det ligger godis i är ju trevligt och ger dem en funktion.

• asfaltsblomman

tycker som HappyE. vi matchar våra påsar med dukningen för att det ska se extra trevligt ut. Sedan tycker jag själv att det som gäst är trevligt med det lilla extra.
    Köpte spetstyg, röda chokladdrageer och rött snöre. Kostade 500-600 för 66 gäster, vilket jag tycker det kan vara värt

Svar på tråden Weddingfavours