• Februariflickan

Bröllop i New York!

Då var vigseln bokad den 29/9 2010 gifter vi oss i Svenska kyrkan i New York! Finns det någon annan blivande brud därute som planerar bröllop i "the big apple" eller någon som redan haft sitt drömbröllop där?

Tips och råd angående allt rörande bröllop, blommar, var man kan ha bröllopsfesten mottages tacksamt!

• Svar på tråden Bröllop i New York!
  • uppöveröronen

Här har du en till som ska gifta sig i NY. Vi kommer också att gifta oss i svenska kyrkan. Datumet för vigseln är den 17 juni. Vi har efter rekommendationer hyrt en lägenhet som verkar toppen. Lägenhet är ofta billigare än hotell i NY och vi kände att det var mer kvalitet för pengarna. Vi har även bokat fotograf. Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Petrah

Vi gifter oss ensamma i Central Park en 6 juni i år, med vigselförrättare och fotograf som enda sällskap. Har varken bokat flyg eller boende ännu, hoppas att få tips på det i dagarna. Vart har ni bokat ert boende, uppöveröronen?

• Februariflickan

Vi har inte kommit långt alls i vår planering. Vi har datum bokat och ska börja se över hotell och flygresor.Har helt varit inne på hotell eftersom vi tänkt stanna 14 dagar som bröllop/bröllopsresa i ett men nu blir jag nyfiken på hyra lägenhet? Hur gick ni till väga för att hitta lägenhet??

• uppöveröronen

Vi har hyrt lägenhet genom denna sida:

frogvoyage.com/Homepage.php

De har både enrummare och trerummare. Men de verkar vara ganska populära så man får nog vara ute i god tid. Vi har gjort en liten förskottsbetalning och betalar resten när vi kommer fram. Annars finns det en annan sida som har mycket lägenheter:

frogvoyage.com/Homepage.php

Vi bokade flyg med sas, dels för att det var billigast och dels för att de hade direktflyg. Var faktiskt billigare än både supersavertravel och mrjet.

• Februariflickan

Såå fina lägenheter frogvoyage hade, blir helt rådvill nu, lägenhet eller hotell?? Har ca 8 st som ska med för att se vigseln kan man inkvartera sig själv i lägenhet och låta de andra i sällskapet själv hitta hotell eller är det egoistiskt?

• uppöveröronen

Nä men det tycker jag inte alls är egoistiskt. Det är ju trots allt ert bröllop. Tror inte heller att sällskapet skulle reagera på att ni bor i lägenhet och de på hotell. De är nog bara glada för att få vara med och bevittna er vigsel. Så unna er det ni helst vill tycker jag!

• NYapril

Hej,
    jag ska också gifta mig i NY i april 2010, tänkte jag kunde vara med här och kanske få lite tips. Vi har det mesta fixat förutom hår och make up så jag vore himla tacksam om någon har något tips om det??! Vi ska gifta oss i svenska kyrkan och har bokat en svensk tjej, Maria Melin, som fotograf.

• smitarn

Ska också gifta mig i NY i april i år. City Hall för vår del. Det blir bara vi två, och så fotografen som vittne, längtar! Jag är också väldigt tacksam för tips för var man kan fixa hår och make up till ett rimligt pris!

• Februariflickan

Någon som har bestämt sig för var bröllopsmiddagen ska hållas? Någon som har några tips?

När det gäller hår och make-up tror jag svenska kyrkan i new york hade någon de rekomenderade på sin hemsida...jag har tur där eftersom min syster ska följa med och hon är grym på både hår och smink ;)

• NYapril

Vi ska ha våran bröllopsmiddag på "The river café" verkar vara en himla trevlig restaurang som ligger på andra sidan brooklyn bridge så man har utsikt över hela New Yorks skyline.

Hemsida:www.rivercafe.com

Svar på tråden Bröllop i New York!