Inlägg från: Februariflickan |Visa alla inlägg
  • Februariflickan

Bröllop i New York!

Då var vigseln bokad den 29/9 2010 gifter vi oss i Svenska kyrkan i New York! Finns det någon annan blivande brud därute som planerar bröllop i "the big apple" eller någon som redan haft sitt drömbröllop där?

Tips och råd angående allt rörande bröllop, blommar, var man kan ha bröllopsfesten mottages tacksamt!

• Svar på tråden Bröllop i New York!
  • Februariflickan

Vi har inte kommit långt alls i vår planering. Vi har datum bokat och ska börja se över hotell och flygresor.Har helt varit inne på hotell eftersom vi tänkt stanna 14 dagar som bröllop/bröllopsresa i ett men nu blir jag nyfiken på hyra lägenhet? Hur gick ni till väga för att hitta lägenhet??

• Februariflickan

Såå fina lägenheter frogvoyage hade, blir helt rådvill nu, lägenhet eller hotell?? Har ca 8 st som ska med för att se vigseln kan man inkvartera sig själv i lägenhet och låta de andra i sällskapet själv hitta hotell eller är det egoistiskt?

• Februariflickan

Någon som har bestämt sig för var bröllopsmiddagen ska hållas? Någon som har några tips?

När det gäller hår och make-up tror jag svenska kyrkan i new york hade någon de rekomenderade på sin hemsida...jag har tur där eftersom min syster ska följa med och hon är grym på både hår och smink ;)

Svar på tråden Bröllop i New York!