Är jag sunt eller osunt svartsjuk?
Som tjej som nästan bara umgås med killkompisar kan jag flika in att det kan ju faktiskt vara rena kompisrelationer. Själv har jag alltid haft mycket lättare att lära känna killar än tjejer, varför vet jag inte. Det här är min fästman mycket medveten om, och han har inget som helst emot det då han litar på mig. Att jag aldrig ens tänkt tanken på att vara otrogen har säkert mycket med det att göra.
Jag förstår att du har svårt att lite på henne som varit otrogen mot dig, flera gånger låter det som? Men som MattRoza säger, prata med henne. Förklara hur du känner.
Sen är det ju upp till er hur ni vill lösa det. Jag skulle inte acceptera ett förbud att umgås med mina kompisar, men ni kanske kan kompromissa? Och framförallt, du kanske kan följa med ut någon gång? Och känna av läget lite?
Sen eftersom det är ett nytt jobb så kan det vara viktigt för karriären att passa in i gänget så att säga. På vissa företag är det viktigt att man är med på fester och liknande, det kan ju vara en anledning.
Oj, vad långt det blev nu... det var inte meningen. =)
Sammanfattning: Prata med henne om hur du känner, utan att anklaga så att hon inte hamnar i försvarsställning.