• affepaffe

Hur formulera inbjudan till kompis, hennes dotter och alldeles färsk pojkvän?

Fortsätter här på min gamla tråd då jag glömde skriva att min kompis även har en dotter. Så hur formulerar man sig på inbjudan då min kompis precis "skaffat" ny pojkvän. Jag vill ju få med att hon, hennes dotter och nye pojkvännen är bjudna. Jag hade tänkt skriva kompis + dotters namn på inbjudan t.ex. Maria & Anna Johansson, men hur formulerar jag det för att även få med att även hennes nye kärlek är bjuden?

• Svar på tråden Hur formulera inbjudan till kompis, hennes dotter och alldeles färsk pojkvän?
  • Nordiskbrud

Det enklaste är väl att fråga din kompis vad killen heter och så skriver du hennes + dotterns namn och så killens på inbjudan. Varför krångla till det? Gör som man brukar....

• affepaffe

Ja kanske det. Hoppas bara att det är ett seriöst förhållande om jag skriver med hans namn, det kan man ju aldrig veta. Pratar inte ofta med denna kompis och ingen vet att vi ska gifta oss så jag kan inte diskutera det med våra andra vänner heller.

• didis

Skriv "familjen Maria Johansson" på inbjudan.

Då kan hon själv avgöra om pojkvännen ingår i familjen eller inte. Du kan ju förtydliga det hela när hon anmäler så finns det ingen risk för missförstånd.

• affepaffe

Tack för alla förslag! Att skriva Familjen Maria Johansson var bra det tror jag det blir

Svar på tråden Hur formulera inbjudan till kompis, hennes dotter och alldeles färsk pojkvän?