KatjaB skrev 2010-01-08 14:00:30 följande:
OM ni verkligen känner att det är någon ni skulle sakna om ni valde bort det så tycker jag ni ska boka bilen. Det är ju trots allt ni som bestämmer vad ni vill lägga era egna pengar på. Sen tycker jag definitivt inte att ni måste förse med bussar till gästerna, det är ju inte långt, och när det dessutom finns bussförbindelser så duger nog de alldeles utmärkt. En bröllopsfest kostar pengar ändå, så jag tycker det vore lite märklig inställning av gäster att gnälla på att få ta sig till festen om de blir bjudna på allt vad bröllopsfest annars heter. Vi kommer inte vara i vår hemstad och har dessutom en del långväga gäster. Vi har inga möjligheter att fixa skjuts till alla gäster, de bor ju inte ens i samma städer. Så vi har tänkt att de som bor i eller ska övernatta i vår hemstad, får alla lämna intressanmälan så bokar vi en buss som tar dem till vigsel, fest och hem på natten. Dock får alla betala sin biljett själva. Men det är helt beroende på hur många som är intresserade. Att boka en hel buss för 10 personer vore ju ren idioti, då får man lösa det på andra sätt. Beroende på hur långt och vart man ska så kostar det olika mycket, för vår del skulle det landa på 6000 kr att hyra en buss som vi betalar, och det blir alldeles för stor post för vår budget. Aldrig heller varit med om att folk förväntar sig skjutsen. Låter väldigt märkligt i mina öron
...och det är ju trist om man tillexempel måste skippa coverbandet för att få råd att skaffa skjuts för 6000:- !!!