Fröken strössel: Precis nåt sånt har vi tänkt oss att skriva. Är det ok om jag lånar formuleringen?
frugan: Jag förstår hur du tänker men jag tror faktiskt att jag som gäst skulle uppskatta om jag fick veta att detta är vad brudparet önskar sig. Som vi har bott ihop i 7 år har 2 barn, hus osv ganska självklart vi har allt i köks, vas etc väg men kanske inte unnar oss en resa på tumanhand precis, och på detta sätt så kanske den drömmen kan bli verklighe istället för ytterligare vaser etc.
Men visst vissa upplever det säkert som ofint. Är väl också just den frågan som vi funderar på vad som är bäst, kontonr eller "spargris". Blir det konto blir det nog var osa person som får ha hand om det så behöver inte folk känna att vi kollar av vad var och en ev ger. Det är inte det som är grejen.
Precis som för er fröken strössel så kommer "min" sida måsta resa långt så jag förväntar mig inte alls några presenter utan det är mer för gästernas skull detta alternativ finns, för jag vet hur man själv är, man vill inte komma tomhänt.