• Rufsas

Ni som önskar er bröllopsresepengar...

Vi kommer att önska oss bidrag till vår bröllopsresa istället för "vanliga presenter". Ni som har samma tanke: Hur har ni ordnat kring det? Kontonummer eller kuvert med pengar på bröllopsdagen? Och varför har ni valt det ni har valt?

Jag står och väger nämligen...

• Svar på tråden Ni som önskar er bröllopsresepengar...
  • Kärleken9

Vi ska också ha så men jag tror det lutar åt att fixa i ordning en gammal resväska på något roligt sätt så kan gästerna lägga kuvert där i, med eller utan hälsning. Vi har iof tillgång till ett kassaskåp att låsa in dem i sen. (Om det nu blir mycket pengar ) Hur funderar ni?

• JBB

Vi kommer att ha en skolåda, en stor trålåda med lås på eller en egengjord fågelbur i festlokalen. Bredvid lådan kommer vi ha kuvert och pennor.

• Rufsas
    Kärleken9 skrev 2010-01-08 14:58:42 följande:
    Vi ska också ha så men jag tror det lutar åt att fixa i ordning en gammal resväska på något roligt sätt så kan gästerna lägga kuvert där i, med eller utan hälsning. Vi har iof tillgång till ett kassaskåp att låsa in dem i sen. (Om det nu blir mycket pengar ) Hur funderar ni?
    Åhhh, PRECIS så tänkte vi också göra! En resväska alltså! Vi tänkte ta med den när vi går från festen.
  • Rufsas
    JBB skrev 2010-01-08 15:00:56 följande:
    Vi kommer att ha en skolåda, en stor trålåda med lås på eller en egengjord fågelbur i festlokalen. Bredvid lådan kommer vi ha kuvert och pennor.
    Smart och roligt!
  • Kärleken9
    Rufsas skrev 2010-01-08 15:01:02 följande:
    Åhhh, PRECIS så tänkte vi också göra! En resväska alltså! Vi tänkte ta med den när vi går från festen.
    Ja precis, eller vi ser nog till att min svägerska, med kassaskåpet, tar med den och låser in den.

JBB: också en idé.
  • Mangos

Både jag och min syster önskade oss pengar när vi gifte oss och vi hade kontonummer (toastmadames i ena fallet o pappas i andra) man fick sätta in pengarna på. Enkelt o bra att få in pengar direkt på konto och så blir det inte lika tydligt vem som ger hur mycket utan bara totalsumman o alla som bidrog presenterades. Detta presenterades sedan på olika sätt. Vi fick ett paket med symboliska tusenlappar och min syster en gammal resväska med "adresslappar" där det stod totalsumma och vilka som bidragit.

• MarieFredrik

Vi hade nog också tänkt önska oss pengar till bröllopsresan men vet inte heller riktigt hur vi ska framföra detta. Eller om vi ska lämna ut ett kontonummer eller hur vi ska göra. Har också funderat på en söt liten väska att lämna kuvertet i på festen, men vet inte om det finns någonstans att låsa in den där vi ska vara...

• frugan2010

Hej!

Ursäkta om jag verkar lite dum men hur framför ni detta till era gäster? Skriver ni på inbjudan att pengarna lämnas på plats på festen?

Eller har ni lämnat ut ert kontonummer i inbjudan?

Jag har svårt att se hur man kan önska sig pengar på det sättet utan att det blir "ofint" så därför undrar jag hur ni har gjort? :D

Vi ska nämligen också önska oss resepengar då vi har så mycket prylar redan...

• Fröken Strössel

Såhär har vi skrivit på vår hemsida under rubriken "Önskelista":

Den bästa presenten vi kan få är att du kommer på vårt bröllop. Vi vet att många åker långt och att just du kommer är en fantastisk present! Om du ändå vill ge oss något annat önskar vi oss ett bidrag till vår bröllopsresa. Om du vill föra över pengar kan du göra det till konto i Swedbank:

Kort och enkelt.

• Kärleken9

Fröken strössel: Precis nåt sånt har vi tänkt oss att skriva. Är det ok om jag lånar formuleringen?

frugan: Jag förstår hur du tänker men jag tror faktiskt att jag som gäst skulle uppskatta om jag fick veta att detta är vad brudparet önskar sig. Som vi har bott ihop i 7 år har 2 barn, hus osv ganska självklart vi har allt i köks, vas etc väg men kanske inte unnar oss en resa på tumanhand precis, och på detta sätt så kanske den drömmen kan bli verklighe istället för ytterligare vaser etc.

Men visst vissa upplever det säkert som ofint. Är väl också just den frågan som vi funderar på vad som är bäst, kontonr eller "spargris". Blir det konto blir det nog var osa person som får ha hand om det så behöver inte folk känna att vi kollar av vad var och en ev ger. Det är inte det som är grejen.

Precis som för er fröken strössel så kommer "min" sida måsta resa långt så jag förväntar mig inte alls några presenter utan det är mer för gästernas skull detta alternativ finns, för jag vet hur man själv är, man vill inte komma tomhänt.

Svar på tråden Ni som önskar er bröllopsresepengar...