• Rufsas

Ni som önskar er bröllopsresepengar...

Vi kommer att önska oss bidrag till vår bröllopsresa istället för "vanliga presenter". Ni som har samma tanke: Hur har ni ordnat kring det? Kontonummer eller kuvert med pengar på bröllopsdagen? Och varför har ni valt det ni har valt?

Jag står och väger nämligen...

• Svar på tråden Ni som önskar er bröllopsresepengar...
  • Rufsas

Alltså, jag måste nog säga att jag ALDRIG har förstått att det skulle vara ofint att ge pengar. Snarare kanske det kan upplevas som fantasilöst och tråkigt, men inte i det här sammanhanget där brudparet specifikt ber om pengar.

Diskuterade med en vän häromdagen och då sa hon: "Folk har nog lite jobbigt med hur mycket man ska bidra med." Men herregud, det är väl bara att tänka "hur mycket hade jag köpt en present för?".

Jag är visserligen från ett annat land där det inte är så up-tight när det gäller pengar men ändå. Ledsen, men jag har nog inte fattat grejen med att det skulle vara jobbigt att be om pengar.

P.s Inte meningen att låta otrevlig, jag blir bara lite förvånad.

• Kärleken9

rufsas: Jag håller med dig.

• Mirey

Vi kommer att ha en fin låda som min kusin ska pyssla ihop så man kan lägga in sina kuvert i.

Som tur är så behöver inte vi säga till våra gäster att vi önskar oss pengar, utan det är en självklarhet för oss i vår kultur!
    Håller med annars på att det kan bli konstigt att behöva säga det.

Resväska-lådan är juh en jättegullig idé!

Däremot känner jag att ange ett konto nr blir för mycket, lite pinsamt för min del. Men säker smidigt. Vissa skriver det i inbjudninarna, speciellt i Libanon.

• scimmietta

Vi har kontaktat en resebyrå och kommer boka en resa. Om vi lämnar 5000 i deposition så blockerar de alla priser åt oss och bokar upp resan. Sen kan alla som vill kontakta resebyrån och ge sitt bidrag via kontokort eller banköverföring.
    Sååå smidigt och lite trevligare än att bara ge ett kontonummer tycker vi!

• Fröken Strössel

Kärleken 9: Det är helt ok, låna på .-)

• Kärleken9

Fröken strössel: Super tack.

• Rufsas
    Kärleken9 skrev 2010-01-09 13:24:14 följande:
    rufsas: Jag håller med dig.
    Härligt med likasinnade! Kände bara att jag blev lite aggro och det passar sig inte alltid här på FB. Jag undrar mest "What's the problem?"
  • Snufflan

Vi önskade oss pengar till resa men vi skrev inget i inbjudan om det utan våra värdinnor som tog emot svaren fick informera om det så alla tog med sig ett kuvert med pengar till bröllopet som dom lämmna till värdinnorna som sedan slog in det som en present. Enkelt och bra så om 1½ vecka åker vi till thailand

• Kärleken9

snufflan: Bara en nyfiken fråga. Hur många gäster/par hade ni och hur mycket fick ni? Har själv inga stora förväntningar utan ser det endast som en bonus.

• SofiaåPetter

Vi önskar oss också "respengar" men tänker önska oss presentkort från någon resebyrå. Och så lägger vi till några få förslag på saker vi önskar oss för dem som absolut inte vill ge bort pengar/presentkort.

Tycker det känns lite svårt att önska sig pengar men jag instämmer med flera här, vi har redan allt vi behöver och vill verkligen inte ha fler prylar. Vad vi däremot behöver är mer tid med varandra och härliga upplevelser. Känner verkligen att det är present nog att gästerna tar sig tid att komma och behöver inga presenter alls, men om dem nu ändå tänker ge någonting så är det ju bättre att få något man verkligen vill ha.

Svar på tråden Ni som önskar er bröllopsresepengar...