• Kärleken9

Ni som önskar er bröllopsresepengar...

Vi ska också ha så men jag tror det lutar åt att fixa i ordning en gammal resväska på något roligt sätt så kan gästerna lägga kuvert där i, med eller utan hälsning. Vi har iof tillgång till ett kassaskåp att låsa in dem i sen. (Om det nu blir mycket pengar ) Hur funderar ni?

• Kärleken9
    Rufsas skrev 2010-01-08 15:01:02 följande:
    Åhhh, PRECIS så tänkte vi också göra! En resväska alltså! Vi tänkte ta med den när vi går från festen.
    Ja precis, eller vi ser nog till att min svägerska, med kassaskåpet, tar med den och låser in den.

JBB: också en idé.
  • Kärleken9

Fröken strössel: Precis nåt sånt har vi tänkt oss att skriva. Är det ok om jag lånar formuleringen?

frugan: Jag förstår hur du tänker men jag tror faktiskt att jag som gäst skulle uppskatta om jag fick veta att detta är vad brudparet önskar sig. Som vi har bott ihop i 7 år har 2 barn, hus osv ganska självklart vi har allt i köks, vas etc väg men kanske inte unnar oss en resa på tumanhand precis, och på detta sätt så kanske den drömmen kan bli verklighe istället för ytterligare vaser etc.

Men visst vissa upplever det säkert som ofint. Är väl också just den frågan som vi funderar på vad som är bäst, kontonr eller "spargris". Blir det konto blir det nog var osa person som får ha hand om det så behöver inte folk känna att vi kollar av vad var och en ev ger. Det är inte det som är grejen.

Precis som för er fröken strössel så kommer "min" sida måsta resa långt så jag förväntar mig inte alls några presenter utan det är mer för gästernas skull detta alternativ finns, för jag vet hur man själv är, man vill inte komma tomhänt.

• Kärleken9

rufsas: Jag håller med dig.

• Kärleken9

Fröken strössel: Super tack.

• Kärleken9

snufflan: Bara en nyfiken fråga. Hur många gäster/par hade ni och hur mycket fick ni? Har själv inga stora förväntningar utan ser det endast som en bonus.

• Kärleken9
    Sebastiána skrev 2010-01-11 13:16:44 följande:
    Vi kommer förmodligen att önska både saker och pengar, men mest pengar. Vi önskar oss egentligen både pengar till bröllopsresa och till lite nya möbler (presentkort på IKEA är aldrig fel) plus gärna en platt-TV om vi inte köpt det själva innan bröllopet. Jag tycker själv att det är urtråkigt att ge bort presentkort, men för oss blir det extra smidigt eftersom vi gifter oss i Skåne men borr i Norrland. Man kan ju inte ta med sig hur mycket som helst på planet!
    Skoj, vi bor också i norrland, är norrländska själv, men vi gifter oss i sabons "hemkyrka" i södra halland. Ska man önska pengar tycker ajg en resa är mer "ok" eftersom det är ett minne som lever kvar. En platt-tv håller några år sen är den ett minne blott. Men alla är vi olika. Och tur är väl det.

cylt: Vi ska också uppmärksamma det på nåt vis under kvällen.
  • Kärleken9

Grevinnan: Kul grej med foton!

• Kärleken9

snufflan: WOW de va inte dåligt!!! Den summan tror jag inte vi kommer upp i trotts dubbla antalet gäster. Är ju nästan 2000:- per skalle.

Svar på tråden Ni som önskar er bröllopsresepengar...