• Rufsas

Ni som önskar er bröllopsresepengar...

Vi kommer att önska oss bidrag till vår bröllopsresa istället för "vanliga presenter". Ni som har samma tanke: Hur har ni ordnat kring det? Kontonummer eller kuvert med pengar på bröllopsdagen? Och varför har ni valt det ni har valt?

Jag står och väger nämligen...

• Svar på tråden Ni som önskar er bröllopsresepengar...
  • Rufsas
    Kärleken9 skrev 2010-01-08 14:58:42 följande:
    Vi ska också ha så men jag tror det lutar åt att fixa i ordning en gammal resväska på något roligt sätt så kan gästerna lägga kuvert där i, med eller utan hälsning. Vi har iof tillgång till ett kassaskåp att låsa in dem i sen. (Om det nu blir mycket pengar ) Hur funderar ni?
    Åhhh, PRECIS så tänkte vi också göra! En resväska alltså! Vi tänkte ta med den när vi går från festen.
  • Rufsas
    JBB skrev 2010-01-08 15:00:56 följande:
    Vi kommer att ha en skolåda, en stor trålåda med lås på eller en egengjord fågelbur i festlokalen. Bredvid lådan kommer vi ha kuvert och pennor.
    Smart och roligt!
  • Rufsas

Alltså, jag måste nog säga att jag ALDRIG har förstått att det skulle vara ofint att ge pengar. Snarare kanske det kan upplevas som fantasilöst och tråkigt, men inte i det här sammanhanget där brudparet specifikt ber om pengar.

Diskuterade med en vän häromdagen och då sa hon: "Folk har nog lite jobbigt med hur mycket man ska bidra med." Men herregud, det är väl bara att tänka "hur mycket hade jag köpt en present för?".

Jag är visserligen från ett annat land där det inte är så up-tight när det gäller pengar men ändå. Ledsen, men jag har nog inte fattat grejen med att det skulle vara jobbigt att be om pengar.

P.s Inte meningen att låta otrevlig, jag blir bara lite förvånad.

• Rufsas
    Kärleken9 skrev 2010-01-09 13:24:14 följande:
    rufsas: Jag håller med dig.
    Härligt med likasinnade! Kände bara att jag blev lite aggro och det passar sig inte alltid här på FB. Jag undrar mest "What's the problem?"
  • Rufsas

Ni som har valt att önska er bröllopsresepengar:

Hur har ni formulerat detta i inbjudan? Alltså INTE alla som önskar sig bröllopsresepengar, utan bara dem som planerar att ha låda, resväska, fågelbur eller liknande på plats.

• Rufsas

Jag provar med att ställa min fråga igen för att se om någon svarar.

Ni som har valt att önska er bröllopsresepengar och vill ha detta på festen (inte på ett konto):

Hur har ni formulerat detta i inbjudan? Alltså INTE alla som önskar sig bröllopsresepengar, utan bara dem som planerar att ha låda, resväska, fågelbur eller liknande på plats.

• Rufsas
    tessomac skrev 2010-01-15 11:22:09 följande:
    Vi har inte formulerat det i inbjudan utan hänvisar till vår hemsida. Har inte formulerat det på hemsidan än...
    Tack för svar!

Vet liksom inte hur man ska formulera det utan att få massa samtal med frågor kring hur det ska ske. Antar att man kan skriva något rim där det framgår att man tar med "presenten" till festen men jag är rädd att det blir lite fånigt.
Svar på tråden Ni som önskar er bröllopsresepengar...