• emersson

CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!

jemmaj skrev 2010-03-19 07:41:10 följande:
    Blir lite bara lite smått sugen på att köra en vecka till.. men den där ekonomin alltså.. vet inte hur man ska göra... tre veckor ren kur är juh rätt bra och vill gärna ner till målvikten 60-62 kg men hmm får fundera lite, men det är lockande..måste fråga er andra, vad hade nu gjort?Ligger på ca 67,3 kg nu då och ska ner till 60-62 vet att jag inte säkert går ner så mkt på en veckas ren kur till men heller inte 2-3 kg på den veckan tror jag inte, kanske smartast och köra med maten och mina promenader istället eller..?
    Det är så svårt det där, funderar oxå lite fram och tillbaka, jag väger 66,2 nu igen (min magiska vikt, brukar fastna där) Funderar på att äta en påse till frukost o kvällsmat sen lite kött o sallad till lunch, (lite billigare blir det ju). Vill ju oxå ner till 60 kg...
  • emersson

Jag går ju ner oändligt långsamt även på ren kur så det skulle vara roligt o testa om det blir någon skillnad på kombinerad...är det så att jag inte går ner nåt alls då så är det väl bara o fortsätta på ren kur eller nåt...men men, än så länge är det ren som gäller :)

• emersson
    jemmaj skrev 2010-03-19 15:31:38 följande:
    Ja precis, känner juh så att eftersom jag själv går ner ritkgit sakta med ren kur och att jag dessutom stod still under vecka två i fyra dagar,gick ner några gram och stod stilla igen nu till vecka tre och det känns så onödigt att lägga ner 500 kr till för en vecka till då jag säkert endast kommer gå ner ett kg.. Så jag tänkte så att jag har juh några extra påsar kvar och då kombinerar jag ..som du sa med kött och sallad.. köpte fläskfile :D och skar upp och vägde några bitar tillsammans och fick det till 100 gram var och fryste in i påsar, och det kommer jag äta då o då annars kokta ägg =) med en klick majonnäs eller liknande..lätt mat och lite fett men i små portioner, blir nog billigare och jag tror man kommer gå ner mer i vikt så nu när man fått sin startkick.. vägde mig faktiskt i morses juh (lovade att inte men kunde inte hehe) och vågen visade iaf 67,3 bättre än det där j*vla 68.0 som jag stod på i fem dagar nästan :( Men säg gärna till hur det går, när slutar du din rena kur och hur länge har du gått nu..??
    Härligt, 67,3 är ju myycke bättre än 68 verkligen, 68 låter på nåt sätt mycke mer än 67 oxå ;)
    Tänkte köra ren kur fram till på måndag. Först körde jag två veckor, sen spårade jag ju ur totalt i 4 dagar o åt som jag vore tokig ;) Nu har jag gått en vecka på söndag. Den här gången känner jag att det inte är direkt svårt att hålla sig till påsarna men eftersom det är så dyrt och långsammare kan man ju knappast gå ner ;) Så då tänkte jag som sagt testa en vecka kombinerad för skoj skull o se om det blir nån skillnad...Ska göra som dig o förbereda o väga så man inte äter för mycke :) Har gått ner 2,5 kg denna vecka hittills men det är ju mest vatten tyvärr...
  • emersson
    jemmaj skrev 2010-03-20 18:49:59 följande:
    Nu såg jag juh att du skrev att du väger 66,2 kg gör du det fortfarande eller väger du nu 2,5 kg mindre? då är du i så fall nära 60 kg..=) hoppas det går bra med kombinerad som jag tänkt..iaf tills mina påsar tar slut..sen blir det lchf liknande mat..inget potatis,pasta eller ris iaf..;)
    Nej, det är min nuvarande vikt, och den brukar ju stanna där ett bra tag sen ;) Vi får fortsätta följas åt här tills vi gått ner till 60, känns verkligen mycke roligare när man inte är "ensam" :)Jag ska oxå försöka gå mer promander. Just nu går jag ca 9000 steg på jobbet och sen 6000 steg när jag kommer hem, ska försöka komma upp i lite mer, ganska roligt med stegräknaren :)
  • emersson
    jemmaj skrev 2010-03-20 20:56:23 följande:
    Åh en sån måste jag införskaffa... tyvärr tar jag inte alltid mina morgonpromenader..men försöker verkligen :DVart kan man köpa stegräknare, är så dålig på sånt..tyvärr tar jag bilen mkt oxo men försöker gå då o då..men hemma blir man sittandes ush måste springa runt hemma nu känner jag ...Ja skönt o inte vara "ensam" om detta, vägde mig faktiskt för någon timme sen och låg på 67,6 fortfarande bätre än 68 hihimen det är väl bra att du ligger på 66 bättre än 67 :P
    Haha, denna våg, undra hur många gånger man stått på den ;) "Fördelen" med att man går ner långsamt är väl att man blir verkligen jätteglad när man äntligen går ett kg :)
    Jag köpte min stegräknare på intersport, fanns nån billig från 150 kr, men den jag köpte kostade 250 kr för på den kunde man se hur många kalorier man förbrukat ungefär oxå, så då känns det ju ännu mer motiverande att promenera :)
  • emersson
    jemmaj skrev 2010-03-20 22:37:45 följande:
    ska kika efter en sådan stegräknare då jag är i stan nångång =) tack för tipsetja verkligen så fort man sett något slags minus så hoppar man av glädje för det lilla..och eftersom jag kanske kanske kan gå ner med kombinerad kur och bra mat 1 kg i veckan så kör jag på det istället för o köra ren kur för en vecka, betala ca 500 kr och sedan gå ner endast 1 kg med det...kan lika gärna välja maten och njuta samtidigt... har bestämt mig för att ha en liten mini godis dag också på lördagar, och då köper jag inte mkt i lösvikt, inte för att jag gjort det innan, men några enstaka så att man kan njuta ..;)hur har du tänkt köra med mat ,godis osv?
    Har nog ungefär samma tankar dom dig :) Men jag kommer att fortsätta här och uppdatera hur det går, ska verkligen bli roligt o se om det blir någon skillnad tycker jag. Går det åt skogen är det ju bara köra ren kur igen typ :) Mitt mål är att gå ner 1-1,5 kg i veckan, hoppas det funkar.
  • emersson

Lotta 75 skrev 2010-03-22 13:06:58 följande:

Hejsan,Då var första veckan avklarad och vågen visade -3,1 kilo, vilket jag är mycket glad över även om större delen av det är vatten som har runnit ur en.Tycker att jag har skött mig riktigt bra har bara bytt 2 CK-måltider mot 2 bars istället under helgen, för att unna mig lite xtra gott. Jag klarar nämligen bara av att äta en smak på pulverpåsarna och det är mintchoklad. Så det var helt underbart med lite variation.Men det är som sagt bara att sikta framåt och ta en dag i taget. Nu har jag bara 3 veckor kvar av de 4 som jag planerade.
    Det är ju jättebra, hoppas det går bra denna vecka oxå :)
  • emersson
    äppelbit skrev 2010-03-23 17:49:26 följande:
    Hej, alla duktiga cambridgare! Ja är helt ny medlem fast jag har läst cambridgetråden jätte länge och nu har jag äntligen hakat på, hihi. jag började med ren kur 5/3 och har sedan dess gått ner exakt 6kg, lite mindre än jag hoppats men då var jag tvungen att äta en gång också :)lite info..LÄNGD:163VIKT START:102SLUTMÅL:60
    Välkommen hit :)
  • emersson
    gumpan skrev 2010-03-23 22:35:37 följande:
    Jag vet att jag har skrivit att det har varit första dagen igen för mig många gånger nu men idag har jag faktist lyckats ta mig igenom hela dagen utan att äta. Så nu ska jag klara det. Mycket har och göra med att sambon har jobbat extremt mycket den sista tiden vilket har gjort att jag har ätit med barnen. Men nu börjar de lugna ner sig så jag ska förhoppningsvis gå i 7 veckor nu. 15 kilo ska bort och 15cm i midjan.
    Jag är nog oxå personen som ofta är på "dag ett", känns ju skönt att veta att man inte är ensam om det :) Hoppas det går bra för dig nu :):)
    Nu går jag på kombinerad kur, jag äter lunch mitt på dagen "lchf/gi" lunch. Och nu har vågen äääääntligen tagit ett skutt igen, 65,5 kg, ett halvt kg till så har jag nått mitt första delmål :) Solen skiner och jag är ledig så idag blir det en riktig långpromenad, stegräknaren ska på ;)
    Pepp till er alla här som är så duktiga :D
  • emersson

Hej allihopa :) nu har jag äntligen nått första delmålet, väger nu 64,7 dvs under 65 :) Verkar som min kropp tycker om kombinerad kur ist för ren...så nu är det 5 kg kvar sen är jag i mål :):) Hoppas nu att jag fortsätter gå ner bara...uppdaterar här i veckan hur det går..

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 16. Alla nya och gamla se hit!!