• pandis81

kört fast med programmen....

Jag har kört fast stenhårt med våra program, både fest och vigsel.

Vad ska man ha med i festprogrammen??
    Vilket program ska man göra dom i.??
    Det känns som om jag inte ens har rätt program på datorn.

Jag får verkligen inte till det,
    SNÄLLA
    är det någon som kan hjälpa mig med det här, jag skulle vara den personen evigt tacksam i så fall.
    Jag börjar verkligen få panik över det här med programmen och jag vill få dom ur världen.

SNÄLLA SNÄLLA NÅGON.

• Svar på tråden kört fast med programmen....
  • pandis81

tack det låter jätte snällt, ska kolla in dom sidorna ni skickade också.

juma skrev 2010-01-10 23:49:02 följande:
    Hej! festhafte.blogg.se och gamman.se har en hel del tips på fest och vigselprogram om du söker på festvisor snappsvisor och likanande så hittar du en hel del. Vi har bytt dator så jag hittade inte det vi gjorde men hittar jag vårat så kan jag höra av så får du kika där och se om du kan få lite tips. Lycka till
  • pandis81

Vilket program ska jag använda ???
    Vilket program är lättast??

Om man ska klippa och klistra in bilder och texter.??

• pandis81

oj tack..
    det ska jag genast titta på.
    googlar direkt..

CeKe skrev 2010-01-11 15:09:41 följande:
    Vet du vad jag hittade? Man kan ladda ner en testversion av Microsoft Office 2007 Professional. Den funkar i 60 dar och innehåller det suveräna programmet Publisher! Där är det superenkelt att göra programmet! Den håller ordning på sidnr och allt själv också Men var noga med att det är professional eller small businessversionen du laddar ner! Googla på microsoft Office, så hittar du rätt...Lycka till!
  • pandis81

varför hittar inte jag den nedladdningsversionen ???
    söker säkert fel

CeKe skrev 2010-01-11 15:11:14 följande:
    Kan säga att jag aldrig använt publisher tidigare, men på en kväll hade jag både lärt mig att använda det och knåpat ihop en första version av ett festhäfte. Hade lite ångest över det där innan, men nu är det riktigt kul att knåpa med det
  • pandis81

Om man ska ha stående a4 vikt på längden om ni förstår vad jag menar.
    vilket format ska man då välja i publisher tex ???
    För att det ska passa

• pandis81

tittade på mannens dator och han har faktiskt publisher på hans dator.
    och jag mätte våra papper så som dom blir när man har vikt dom. Och då blir dom 10,5 cm på bredden och ca 29,5 cm på höjden.
    Men jag hittar inget med dom måtten på publisher???

• pandis81

jag skiter också snart i det,,
    får verkligen inte till det..fattar inte vad jag gör för fel.

Tokisen skrev 2010-01-11 20:25:37 följande:
    Jag blir totalt tokig på det här med festprogram.Inget vill som jag villskiter snart i d Hur går d för dig Pandis?
  • pandis81

okej. nu har jag kommit så långt att jag har ett papper framför mig. som är en stående a4.

Men jag ska ju ha ett vikt a4 på höjden.
    Så att det blir långt och smalt.
    Kan man ställa in dom inställningarna direkt så att man vet vad man har att jobba på??

• pandis81

okej jag tror jag har gjort så. men man har ju ingen markering i mitten för det..
    bara så att man vet hur mycket man har på varje sida att jobba med så att det inte hamnar för långt åt ena sidan tänkte jag

• pandis81

nä men att man märka ut mitten på sidan..
    så att man vet vad man har att jobba med. för när man får upp ett tomt papper så är ju det som en hel a4 inte högt och smalt. som jag vill ha det.

• pandis81

sådär får inte jag hur jag än försöker...
    jag fattar inte vad jag gör för fel .

Martinaa skrev 2010-01-12 19:48:37 följande:
    Men då har du ju inte det dubbelvikt än, i broschyrformat. Så här ska det se ut.i108.photobucket.com/albums/n38/Tina927/Other...Blev lite liten bild nu, Photobucket förminskade den visst, hoppas du ser ändå.
  • pandis81

jag får det inte att se ut så hur jag än gör...
    jag ger upp helt ärligt alltså

• pandis81

okej nu börjar jag om från början..
    för det blir inte så och det kommer inte upp någon ruta som frågar om jag vill ha automatiskt..

nu öppnar jag programmet

• pandis81

när jag öppnar programmet så får jag upp en sida som har dom olika valen av broschyr,inbjudningar till vänster och så har jag symboler för dom rakt fram

då väljer jag broschyr

• pandis81

då får jag fram olika designer rakt fram och anpassa till höger

• pandis81

är det a4 stående som jag ska välja

Svar på tråden kört fast med programmen....