• CeKe

kört fast med programmen....

Vet du vad jag hittade? Man kan ladda ner en testversion av Microsoft Office 2007 Professional. Den funkar i 60 dar och innehåller det suveräna programmet Publisher! Där är det superenkelt att göra programmet! Den håller ordning på sidnr och allt själv också

Men var noga med att det är professional eller small businessversionen du laddar ner! Googla på microsoft Office, så hittar du rätt...

Lycka till!

• CeKe

Kan säga att jag aldrig använt publisher tidigare, men på en kväll hade jag både lärt mig att använda det och knåpat ihop en första version av ett festhäfte. Hade lite ångest över det där innan, men nu är det riktigt kul att knåpa med det

• CeKe

pandis: det finns ett alternativ att du själv ställer in sidformat, dvs vilka mått du vill ha. Jag höll också på att bli tokig innan jag hittade det. Det fanns säkert nåt fungerande alternativ för det jag hittade, men att göra mitt eget funkade för mig =)

Sen när du väl fått till det, hittat att du vill ha broschyr och vilket format, så är det bara att skriva på. Programmet håller själv koll på sidnr etc, så det kommer se ut exakt så som du skriver, dvs sida efter sida.

lycka till!

EmMagnus: Jag kan inte heller mac, så kan inte hjälpa till där...

Svar på tråden kört fast med programmen....