• Martinaa

kört fast med programmen....

Undvik Word vad du än gör! Jag skulle bli skogstokig om jag tvingades jobba i det. Det är jättebra till ren text, men så fort man ska lägga in en bild eller två så är det värdelöst. Jag använder Publisher (också ett Office-program) som är supersmidigt att använda, främst för att det räknar ut sidorna själv.

• Martinaa

Du ska ha ett vanligt A4-papper med andra ord. Öppna programmet, öppna upp ett tomt papper och gå sedan in i Utskriftsformat i Arkiv-menyn. Välj Broschyr till vänster, och stående till höger. Skulle det inte vara inställt på A4 redan så kan du ändra det under fliken Skrivare och Papper i samma dialogruta. Done!

• Martinaa

Vad är det som är fel eller som inte fungerar? Kan försöka hjälpa till...

• Martinaa

Överlåter EmMagnus fråga till nån annan för Mac är inte mitt område.

• Martinaa

Självklart. Repeterar mitt inlägg ovan:
    Öppna programmet, öppna upp ett tomt papper och gå sedan in i Utskriftsformat i Arkiv-menyn. Välj Broschyr till vänster, och stående till höger. Skulle det inte vara inställt på A4 redan så kan du ändra det under fliken Skrivare och Papper i samma dialogruta. Done!

• Martinaa
    pandis81 skrev 2010-01-12 19:37:51 följande:
    okej jag tror jag har gjort så. men man har ju ingen markering i mitten för det.. bara så att man vet hur mycket man har på varje sida att jobba med så att det inte hamnar för långt åt ena sidan tänkte jag
    Hur menar du? Marginaler?
  • Martinaa

Detta är alltså mittuppslaget av fyra sidor nu, förstasidan består ju bara av ett halvt papper så du tänker på det.

• Martinaa

Såja, nu ska vi lösa det här!
    Gör du som jag skrev ovan så ska det se ut så här. Efter att du har valt Broschyr, samt stående papper och klickat på OK så dyker det upp en ruta som frågar om du vill infoga sidor autmatiskt, svara JA där.

Nere i vänstra hörnet har du sedan dina sidor. Första sidan är ju halv, men om du klickar på uppslaget för sida 2 och 3 ser det ut som bilden jag hade ovan.

Vad är det som är fel? Hur ser det ut hos dig?

Svar på tråden kört fast med programmen....