Sussi08 skrev 2010-01-11 12:18:32 följande:
juma: Hur formulerade du ditt telegram? Lät som en jättebra grej tycker jag :)
Hittade telegramen här på bt i en tråd.
jag valde mellan 2 st den jag använde gick så här
Jag vill härmed grattulera till att du inte behöver leta mera
för damen brevid dig är ju perfekt på alla sätt och vis
glad, snäll och klok naturligt vis
Men tänk alla ljuva minnen vi har delat du och jag. Inte tar det väl slut nu bara för att du gifter dig i dag
Med detta telegram vill jag för alla år tillsammans säga ett stort tack (och att du är fasligt stilig i din frack)
Älskling var inte orolig ,för vad jag sagt till dig nu trots allt jag avslöjar är det ingen risk att du får skit av din fru.
Hon och jag är helt överens om att jag är din tjej......
Tack för att du finns, jag älskar dig
/hälsningar från bruden (din fru)
den andra jag valde med
Käre brudgum
Tillåt mig gratulera till världens kap i fröken listan lämnar bruden ett stort gap. För kvinnan vid din sida är ju helt rätt.
-smart,snygg och med ett behagligt sätt. Kan även städa,måla,laga mat och baka, vad mer kan man begära av en äkta maka?
Snygg, sexig, intelligent och snäll,vacker gosig och helt utan gnäll. Om detta håller du säkert med, det och att häcken inte är för bred. (väl?)
se nu till att vårda kärleken ömt när du idag får kvinnan som du alltid om har drömmt.
Köp henne en blomma då och då och du hennes livslånga kärlek kommer att få.
Du ser förresten rätt bra ut i din skrud. Återstår bara lyckönskningar till din brud, och låt mig helt fräckt vara rak:
Den där kostymen framhäver verkligen din snygga bak!
Några öma ord smek hennes hud så har du dig snart en lycklig brud. nog med goda råd, för bruden har en väldig tur, rollen som äkta man kommer du att klara med bravur.
Därför vil jag nu höja mitt glas då du idag får kvinnan som du i framtiden får dras. Gratulerar på din stora dag. Fast ingen är lyckligare än jag!
Puss och Kram från din fru