Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
sun moon skrev 2010-01-28 10:48:43 följande:
Hoppas du håller dig frisk och att det bara är en känning, inte nåt som blommar ut, så att säga! *håller tummen*
sun moon skrev 2010-01-28 10:48:43 följande:
Avrapportering:
Startvikt i december: 89,5kg
Mål: 75kg helst.
Väger nu: 86kg.
Denna veckans viktnedgång: +0,1 kg
Mått: Midja 83cm (-2cm) och stuss 107cm.
Fusk: 155g naturgodis i torsdags och ytterligare 200g igår
Träning: 40-45min promenad varje dag sön-lör förutom i fredags samt tre styrkepass á 20min i söndags, onsdags och igår.
Kommentar: Besviken!! Jag släpar mig ut i kylan nästan varje dag i 40min och kämpar mig fram i snövallarna, jag styrketränar trots att det ger mig huvudvärk en stund efteråt och ändå går jag +0,1kg. Vågen borde stå på minus sedan förra veckan, tycker jag... Nu ska jag iofs ha min mens i veckan också, och folk säger ju att man binder extra mycket vatten innan mensen, men ändååå.... mååste det gå så lååångsamt?
Startvikt i december: 89,5kg
Mål: 75kg (men allt under 80 är kanon!)
Väger nu: 85,4kg (-0,6kg sedan förra veckan)
Mått nu: 83cm i midja (+-0), 107cm i stuss (+-0)
Unnat mig: 100g Ben&Jerrys-glass, ca 100g naturgodis, efterrätt igår (jordgubbspaj med vaniljvisp)
Träning: 40min promenad i måndags samt 1h snöskottning i onsdags
Kommentar: Det känns bra att ha tappat 0,6kg sedan förra veckan trots att jag unnat mig en del saker och knappt tränat alls utöver vardagsmotion. Trots att jag inte minskat något i mått den här veckan, så kanske det finns hopp trots allt?
sun moon skrev 2010-02-10 12:59:00 följande:
Usch, jag har redan ångest för min vägning och mätning på söndag... unnade mig alldeles för mycket i början på veckan.
Just nu känner jag mig mest uppgiven faktiskt. :/ Att det kan pendla så? Men det är så frustrerande att det tar såååå lång tid och jag märker ju ingen som helst skillnad själv varken i spegeln eller i kläder även om vikt och mått sakta sakta krymper.. Blä!
@Annahg: Lycka till! Jag köpte också lite GI-kokböcker när jag började. De hjälpte mig mycket och nu är jag faktiskt ganska självgående där, mycket tack vare inspirationen från kokböckerna.
@Moi mokulat: Jag håller med CeKe där. Se upp så du inte äter för lite! Och även om du äter tillräckligt, så är det precis så som CeKe säger att kroppen kan "fastna" på en viss vikt ett tag för att man inte varierar aktiviteter och mat. Det är jättevanligt att man står still på en viss vikt under en längre tid, även om man varierar kost och träning. Misströsta inte, det kommer nog lossna snart, ska du se!