Inlägg från: Skuggan |Visa alla inlägg
  • Skuggan

2011 brudar del 5

Här hänger jag också på. Kul att fler är ute i god tid!

Hu långt har ni hunnt i planeringen? Vi har besökt ett ställe är superförtjusta i men det känns nästan lite tidigt att börja boka redan nu. Vi planerar ett litet bröllop med familj och närmaste vänner.

• Skuggan
    Niini skrev 2010-02-28 21:34:54 följande:
    Vi började småplanera redan i mars ifjol när vi bestämde preliminära datumet :) I augusti blev jag riktigt tänd på planeringen efter att vi satt slutgiltiga datumet.Klänningen införskaffade jag redan i november efter att för skojs skull varit med mamma och provat och råkade trilla över DEN klänningen :) Färgtemat är rätt klart, lokal och kyrka bokade vi i januari. Ringar har vi sådär sporadiskt kollat på. Kyrkmusiken är ganska på klart. Inbjudningarna funderar jag på från och till just nu. Hår & smink känns som mest hopplösa.. Var väl ungefär det :P Men men.. annars har det inte hänt så mycket sista månaden på bröllopsfronten, tog kontakt med en fotograf men vi ska höras mer lite senare.Har ju trots allt hunnit med ganska mycket fast det ännu är över 1 år kvar ;)
    Ja ni har ju hunnit långt! Det är lite lurigt när man har så mycket tankar och idér, men nästan är väl tidigt ute för att kunna ta tag i det riktigt konkreta.
  • Skuggan
    Niini skrev 2010-02-28 21:43:44 följande:
    Joo :) Det är detaljerna som är klurigast för mig, för sånt kommer man hinna ångra sig 100 gånger om ;)
    Hihi, en klar nackdel med att vara ute tidigt. Man hinner fundera, bestämma sig, ändra sig, fundera om.... men förhoppningsvis hinner man bestämma sig för det som känns bäst när man har tid att fundera.

Vi hade ett tidigare datum bokat innan, jag var så glad över det faktum att vi skulle gifta oss överhuvudtaget så av bara farten började vi boka och planera det klassiska bröllopet med middag och fest.

Men under planeringens gång så kom vi på att det blev dyrare än vi hade råd med i det läget så vi lade det på is. Nu när det fått sjunka in har jag insett att jag inte alls vill ha det upplägget, det är inte vi, det är absolut inte jag. Så nu planerar vi ett betydligt mindre, mycket softare bröllop och det känns så bra att vi hann komma till insikt. Vad gör det att jag får vänta nästan ett år längre.
  • Skuggan

Oj, ja ni har planerat på bra!

Jag har faktiskt redan en klänning, eftesom vi varit igång i planeringen tidigare. Men, helt ärligt så kommer vi nog hoppas på ett syskon till vår dotter så jag vill hellst vara tvungen att köpa en ny klänning, en som rymmer en envetuell mage också.

• Skuggan

Vi har pratiskt taget bestämt plats men inte datum (även om vi diskuterar ett speciellt) vi funderar över formen som ju blir lite annorlunda. Vi besökte platsen i helgen och efte det kom planeringen igång. Så vacker.

• Skuggan

Åh, det ska bli superspännande att följa den här tråden. Så många olika upplägg!

Vi planerar en liten vigsel utomhus med efterföljande mottagning och afternoon tea, så det är ju både familje- och gravidvänligt. Även om den som vill förstås får bubbel.

• Skuggan
    varelse skrev 2010-03-02 07:30:50 följande:
    Ja, det har du väldigt rätt i! Och roooligt är det! Jag tycker det är superkul att ha något att se fram emot, även om det ibland är sååå jobbigt att sitta och vänta när det är så lång tid kvar. Samtidigt så är ju det nödvändigt för att vi ska ha råd iom att vi båda pluggar just nu.
    JO, vi pluggar också båda två så vi måste ju börja jobba för att ha råd med mer än en tur till rådhuset. Men nu har vi ansökningar ute båda två.
  • Skuggan
    varelse skrev 2010-03-03 08:27:46 följande:
    Hoppas ni får jobb asap! Jag har också några ansökningar ute, men det finns inte så många jobb för mig att söka just för stunden... hoppas på att det kommer upp fler snart!! M2B blir inte klar med sina studier förrän till april 2011, men förhoppningsvis har han en arbetsplats att gå till då han är klar. Hans utbildning är ganska mycket fiffigare än min på det viset.
    Min sambo har en tjänst i botten som han är tjänstledig ifrån, så det löser sig ju för en av oss. Men han vill ju förstås ha en tjänst inom det han pluggar till. Jag å andra sidan har väntat på en och samma tjänst i många år och nu är den äntligen ute. Hoppas hoppas.
  • Skuggan
    Niini skrev 2010-03-03 20:43:31 följande:
    Tjaa.. nä! Men vi förlovade oss iofs för fyra år sen och redan då innebar det giftemål. Så jag antar att jag redan haft tid att vänja mig :)
    Hihi, vi med. Förlovade sen 2006 och barn tillsammans. Jag vill inte vänta. Hade det inte varit så att vi behövde spara pengar så hade vi kört på ett betydligt tidigare datum.
Svar på tråden 2011 brudar del 5