Inlägg från: Sommarbrud2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarbrud2010

Uppsala brudar 2010

Hej alla!
    Det var ett tag sedan jag skrev i tråden men nu är det "bara" ett halvår kvar tills vi gifter oss så nu får jag sätta fart med all planering. =)
    Kanske har ni redan skrivit om detta i tråden men jag undrar om det är någon som kan tipsa om bra frisör/sminkös - gärna som åker ut till vigselplatsen.
    Bra fotograf?
    Florist?

Tacksam för alla tips! =)

• Sommarbrud2010

Tack Majsan, tror det är många som lägger i en högre växel nu med sin planering. Var på bröllopsmässan på Grand Hotel sista januari och de som jobbade där sa att det brukar dra igång ordentligt på bröllopsfronten så här års.

• Sommarbrud2010

Tack för ditt svar Kathiz. Himla svårt att välja rätt tid när det är så mycket som ska klaffa. Lutar åt att välja kl.15 då det inte är för tidigt men inte heller för sent.
    Vad har du valt för frisör, sminkös och fotograf?
    Också nyfiken på hur ni fyller ut en borgerlig vigsel till 45 min? Vi funderar på att ha en solist som sjunger tillsammans med en gitarrist och att någon läser en dikt men jag tror inte att det tar mer än 15-20 min allt som allt.

• Sommarbrud2010

Så smidigt att det är din mamma som är frisör!
    Har inte bokat solist ännu så kan tyvärr inte hjälpa till på den biten.

• Sommarbrud2010

Plutten: Ako's sida ser bra ut, hittade dock inte något att lyssna på. Har du hört hur hon sjunger? Skickar hon ljudfil på begäran? Vet du om hon är dyr?
    Har varit i kontakt med en sångerska som erbjudit sig att sjunga tre låtar under vigseln tillsammans med en gitarrist och även under 1h mingel. Fick priset 3500:- för båda inkl. resa. (de måste åka en bit). Tycker ni att det låter som ett rimligt pris om ni jämför med vad ni själva har hittat/bokat?

• Sommarbrud2010

Plutten: Jag hittade youtubelänkar via startsidan. ;)

• Sommarbrud2010

Plutten: Jag kan tänka mig att det blir mycket stämningsfullt när hon sjunger. 2'-2.5' är ju inte farligt men om man vill ha henne att sjunga både under vigsel och efterföljande mingel så antar jag att det blir en bit över det. Kanske blir lite tråkigt också med bara en person som sjunger och spelar under ca en timmes mingel? Kan tänka mig att det säkert skulle vara mkt passande att ha henne endast under vigseln.

• Sommarbrud2010

Har idag pratat med en florist för första gången angående brudbukett. Hon verkade bra och jag beskrev vilken typ av bukett jag vill ha; hyfsat stor med mestadels rosor. Hon visade mig en bild på en brudbukett med ca 25-30 rosor och lite murgröna och annat "pynt". En sån bukett går på ca 1000:- och corsage till mannen kostar 100:-
    Nån annan än plutten som pratat priser med florist? Hur ligger dessa priser i linje med det ni har fått höra?

• Sommarbrud2010

Sanna: Eftersom jag bor i Täby så började jag med blomsteraffären som ligger närmast vårt hem: Täby Kyrkby blommor och ting. Vårt bröllop är i Uppsala så frisör och sminkös tänkte jag försöka hitta i Uppsala. Tänkte att om floristpriserna är ungefär samma i Täby och Uppsala så kan jag ju lika gärna beställa buketten här i hemtrakten och ta med den.

Nån som har frisör och sminkös-tips att komma med? Har läst att ni skrivit om creative make up tidigare i tråden. Nån som bokat någon/något annat?

• Sommarbrud2010

Plutten & Kathiz: Tack för svar! :) Får jag fråga vad ni betalar?

• Sommarbrud2010

Majsan: Vilken frisör har du anlitat? *nyfiken* Bra pris?

• Sommarbrud2010

Idag har jag köpt min klänning!!! Åh vilken härlig känsla. Efter att ha provat och provat och provat så har jag äntligen bestämt mig och slagit till. Helt underbart. Skönt att ha det stora valet gjort och nu kunna fokusera på skor, smycken etc.
    Hoppas att det går bra för er alla andra med planerandet.

• Sommarbrud2010

majsan801: Jag köpte min klänning på Bröllopsbutiken i Stockholm. (Jag bor strax utanför Sthlm) Ringde en butik i Uppsala för att fråga vad samma Forever Yours klänning skulle kosta hos dem men damen som svarade verkade inte så sugen på att beställa in den men sa att genrellt var deras priser lite läger än i Sthlm. Skulle ta minst 4 månader att få in den så jag kände att det blev lite i sista stund och betalade det dyrare priset i Sthlm så får jag lite sinnesfrid på köpet och har klänningen hemma och klar i tid.

Plutten2010: Vi lutar åt att välja Choklad och hallon som smak på vår tårta. Kanske chokladmousse och hallonmousse. Mmmmm gott... :)

• Sommarbrud2010

Plutten: Vi har inte bestämt om vi ska ta bort desserten eller inte och alltså bara ha tårta. Om vi ska ha dessert tänkte vi ta något lätt med passionsfruktsmak.
    -Varför inte ha passionsfrukt och choklad i tårtan om du ni redan har hallon i desserten?

• Sommarbrud2010

Plutten: Jag tror det blir jättefint med de påsarna och chokladhjärtan i. :)

Blir väldigt nyfiken och sugen på att boka David på Creative Make Up efter era lovord. Nån som kan säga vad ni betalar för sminkning + håruppsättning?

För min del så fick jag hem min klänning igår och det känns så härligt! Måste dock ta den till en sömmerska för att sy upp och sy in den lite (det kunde de inte göra i butiken).
    Idag har vi varit och beställt vigselringen. Så skönt att kunna bocka av sak efter sak på sin lista.

Hur långt har ni andra kommit med era trycksaker; inbjudningar, festprogram, vigselprogram etc? Behöver lite inspiration och undrar om det är nån som vill visa sina?

Svar på tråden Uppsala brudar 2010