• frksmilla

Uppsala brudar 2010

Bra att du fixade biffen, Majsan!

De flesta Bröllopsbutikerna hyr ut underkjolar, annars kan man köpa billigt på nätet. Är det ingen här då, som gifter sig före dig och kanske vill sälja sin?

Plutten! Jag vet inte pris på blommorna än, då jag inte riktigt är klar med min beställning. Vi ska ha riktiga blommor på tårtan samt i kyrkan och där har jag inte riktigt kollat upp antalet än. Jag har beställt från Spira. Tjejen där är super gullig och gör kanonfina buketter!

Jag ska sminka mig och fixa hår genom Creative Make-up. De samarbetar ju med några frisörer, så man får välja vilken man vill ha.

• frksmilla

--> JRT7778

Jag har hört att Creative Zone är bra och sedan kan du ju ta dit en som sminkar.

• frksmilla

Majsan!

Nu finns det underkjolar till salu under Köp och Sälj!! 500 kr för en ny och det är minst lika billigt som att hyra..

• frksmilla

Visst var det någon här som var intresserad av att köpa röda dukar? Jag har jättefina mörkröda löpare.

• frksmilla

Vi blev också inbjudna till Dalby, men kan tyvärr inte vilket känns jättetråkigt.. Trevligt initiativ, tycker jag!

För oss är det mesta klart; ring, kläder, blommor, smink och hår, hotell, fotograf osv. Inbjudningarna är kvar och skall göras i veckan. Det känns helt otroligt att det helt plötsligt bara är 3 månader kvar.. Nyss var det ju ett år..

• frksmilla

Det är svårt, men jag hade nog valt omönstrad väst till kritstrecksrandig kostym. Med mönstrad menar jag då typ paisley.. Färgen är nog mer en smaksak! Vad har ni för färgtema? Vad är det för färg på slipsen?

• frksmilla

Är det någon som har något bra tips på var man kan köpa snygga underkläder? Det känns ju som att man vill lyxa till det lite på bröllopet och jag har ingen som helst aning om vilka ställen som är bra.. Och då menar jag inte typ Lindex och HM.. =)

Vi ska ha den kvinnliga prällen i Dalby! Hon verkar vara hur go som helst!

• frksmilla

Tack för hjälpen! Jag har gått utanför fönstret och spanat på Vivi Victoria och den på Sysslomansgatan, men det är ju svårt att veta om de är bra.. Jag får gå in och prata med dem lite!

Det var bara en i tjänst när vi ska gifta oss, så därför fick vi veta! =)

• frksmilla

Jag mejlade till veteranbilsklubben, men fick inget svar. Det kanske är bättre att ringa? De bör ju veta vilka av dem som brukar köra på bröllop. För oss löste det sig via en bekant. Sedan kan du kolla på www.bfm.nu. Där finns en massa bilar i Uppsalatrakten, men till ganska höga priser..

• frksmilla

Jag ska också ha David och Josephine!! Jag var även inne på Vivi & Victoria och beställde mina underkläder och jag hade två storlekar för stort i omfång och två storlekar för små kupor.. Snacka om att man inte har riktig koll.. De var verkligen kanon där och de hade en massa fint!

Vi köper vår tårta från Heby.

Svar på tråden Uppsala brudar 2010