Uppsala brudar 2010
Nyfiken kathiz vad blev det buffe eller a´la carte?
Nyfiken kathiz vad blev det buffe eller a´la carte?
Kathiz vi kommer nog ha 2 serveringspersonal. Eftersom vi har tänkt att de inte behöver servera då vi tog buffen med. De ska bara ställa fram den och duka av och diska. Ordna brudskålen kaffe och tårta.
Vi har också funderat på bartender men det lutar åt själv servering eller att div nära släktingar turas om att stå 1h var, de kan ju mingelprata där.
Vi funderar på att ha förrätt till buffen som då personalen får servera medan alla minglar så de står klara på borden när man ska sätta sig. Dryck ställes fram på borden så där får man servera sig själv.
Köpte löoare till alla borden idag i limegrönt på ebay, inte många saker kvar att ordna nu.
Vi köpte min ring på guldfynd en schalins med en 30% rabatt kupong. Sambons ring ska vi göra själva hos en guldsmed på stan. Han ska smälta ner sin förlovningsring och så ska vi lägga till guld så får han en ny bredare ring för bara arbetskostanden 950kr.
Det blev en underkjol från ebay istället för 200kr inkl frakt. Köpte i flera lager tyll blir nog bra till den klänningen som jag ska ha. Med metall ringer skulle den stå ut för mycket.
Linaaa härligt när åker ni?
Vi har inte riktigt bestämt oss för var vi ska åka. Vi har ju 2 småbarn 2 och 6 månader så jag börjar vela på att åka så långt.
Vi ska ju ha en präst ute i öregrund som heter sixten klementz han vigde min syster så han är bra
KLaaaaar jag är äntligen klar med våra inbjudningskort. Har äntligen lyckats lacka igen alla kuvert med. Imorgon åker de på lådan yes en sak till att bocka av. Nästa helg ska vi på bröllopsmässa och helgen efter det kommer toastmastern hit på middag så ska vi diskutera bröllopet. Börjar röra på sig...
Sörön vad är det som händer med festlokalen. Jag har amningshjärna?
Hmm jobbigt sörön. Ska ni leta upp en ny lokal eller. Annars får ni tar er dit mellan 7-10 på morgonen och göra klart allt. Eller inte du och din blivande förstås utan någon som ni utser till dekoreingsansvarig.
Vi får inte tillgång till vår lokal förrän kl 10 på bröllopsdagen och kl 10 dagen efter ska den vara städad och klar. Inte heller så kul men det får funka. Har delegerat ut vilka som ska dekorera lokalen och duka på fm innan vigseln. Sen tar vi städfirma dagen efter tidigt på morgonen. På kvällen kommer vi delegera ut att det mesta plockas bort och forslas in i en bil som står parkerad så det bara är att gå och hämta bilen med allt överblivet, vin dekorationer mm som ska med hem igen.
Är 2års väntetid på lokalen som vi ska ha så det är bara gilla läget att det är så. Vi gifter ju oss en fredag så dagen efter står nästa brudpar kl 10 och väntar på nyckeln för att få komma in och dekorera.
Välkommen Lolenona. Självkkart är det bara att fyka upp. Vi är inte så många som skriver aktivt i tråden. Själv tycker jag det är kanon att man kan tipsa varann.