• majsan801

Uppsala brudar 2010

Här är en tråd för oss som gifter oss runt uppsala 2010. Här delar vi med oss av tips och råd.

28/5 2010 Majsan801

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:37
    7/8 2010 sörön10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:44
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Majsan801 28/5
    Tattoo82 29/5

JUNI:
    Meii 12/6
    Plutten 12/6
    jenba 25/6
    Lejoninna1 26/6

JULI:
    Serafine 17/7
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Sörön10 7/8
    Linaaa 14/8
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 20:41
    sanna2010 18/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:23
    Miacia 2010 31/7 prel

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:24
    Malls 28/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-09 19:17
    FeMa 28/6 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-13 19:15
    Uppsalabrud2010 17/7 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 16:23
    Lenblo 19/6

• Svar på tråden Uppsala brudar 2010
  • Båtbruden

Här är en till som gifter sig. :). 21/8.

• Sanna2010

Om ni ska gifta er i kyrkan, har ni kollat om kyrkan har solist?? Vår präst rekomenderade att vi skulle prata med kantorn, för det lät som det gick att ordna?!

Kathiz å Kimmo skrev 2010-02-22 21:50:06 följande:

Plutten, tack, jag är förvirrad. Vi har ju fått våra papper vi med. Det hade jag glömt. Har dessutom trott att jag drömt att folk har tackat ja till inbjudan, fastän de gjort det irl!!!Har lite mkt runt mig nu m mkt jobb och en valp som kräver all min vakna, lediga tid. Då är det lätt att saker och ting försvinner!Har dessutom problem m musiken under vigseln. Har lagt ut fler linor och hoppas att det ska nappa. Tycker det är dyrt när "amatörer" ska ha 2000+reseersättning för max 4 låtar. Drygt 500 spänn/låt. Då spricker budgeten! Nu är det bara att hålla tummarna. Eller så kör vi Ingemar Bergman-tema, "Tystnaden"!!! :)Ha det gott!
  • Båtbruden

Vill bara tipsa om butiken Papper på Vaksalagatan (korsningen Kungsgatan). Där finns papper, kuvert, kort, snören och stämplar i massor men framförallt otroligt bra service.

Jag har konsulterat henne flera gånger och fått en massa inspiration så nu är vi nästan i hamn med hur inbjudningarna ska se ut.

• Linaaa

Ja "Papper" är bra! Jag har skickat min kille att köpa lite idag då vi ska fixa i helgen:) Inbjudningar går ut i Mars/April tänkte vi.

• Linaaa

Jag tänkte göra håret hos min frisör på salong panzcel i svava galerian och smink på creative make up. Vilket gör man först? Hår eller smink? Pratade om detta med min frisör igår men för henne spelade det ingen roll. Hur ska ni göra? O ni som gör allt på sama ställe vad börjar dom med då?

• Sörön10

Borde väl vara lättast att göra sminket först?? Så man kan ta bort allt hår från ansiktet utan att påverka frisyren.

• Plutten2010

Vi skickar inbjudningarna idag (!!! Spännande! ) och har köpt allt från Save-the-date-kort till placeringskort på Papper. Gillar butiken väldigt mycket. Kommer säkerligen köpa även tack-korten där..

Jag har bokat in så att jag gör frisyren först och sminket sen. Eftersom det kommer ta ca 1,5-2 timmar att fixa håret så känns mest logiskt för mig att ha sminket "nytt" och fräscht till fotograferingen..

Nån som har tips på hur jag kan lösa det här??;
    brollopstorget.se/Forum-1-77/m3681388.html

• Plutten2010

NU har jag lämnat inbjudningarna på Posten.. spännande!
    Förutom att följande går att läsa på deras hemsida;
    "Störningsinformation.
    På grund av svåra väderförhållanden har vi störningar i stora delar av landet."
    jaja.. huvudsaken är att de kommer fram.. ; )

• Kathiz å Kimmo

Hej hopp,
    nu är det dåligt drag igen. Min frånvaro beror på ett envetet OS-tittande! Jag blir som besatt, älskar OS!!!

Idag lämnade vi in våra förlovningsringar för omrodiering och min vigselring för förminskning. Det var ju typ lika stor som min sambos ring!!!

Kan verkligen rekommendera guldsmeden som ligger på Sysslomansgatan, Det ligger mellan Svenssons Taverna och V-Dala. Farbrorn som har stället är så otroligt omtänksam och rar! En riktig pärla. Han har nog drivit den i flera decennier och det känns som ett bemötande som inte riktigt finns kvar i vårt moderna snabba samhälle. Man får verkligen förtroende gör honom!!!

Ja, saker trillar på plats. Har ju fortfarande inte fått tag på livemusik till vigseln. Jag har som sagt lagt ut lite linor och Sörön, tack för att du vill hjälpa! Skiter sig mina alternativ så hör jag av mig!!

Ha det gott så länge å trevlig helg. Själv jobbar jag!!

• majsan801

Jag tror man ska göra håret först för att inte smínket ska smälta eller förstöras när man gör håret..tex tvättar det eller värmer tex.

Linaaa skrev 2010-02-25 07:54:23 följande:
    Jag tänkte göra håret hos min frisör på salong panzcel i svava galerian och smink på creative make up. Vilket gör man först? Hår eller smink? Pratade om detta med min frisör igår men för henne spelade det ingen roll. Hur ska ni göra? O ni som gör allt på sama ställe vad börjar dom med då?
Svar på tråden Uppsala brudar 2010