Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

Uppsala brudar 2010

Jag har fastnat för Change (finns i Stinsen och Sollentuna) där de har väldigt fina (och dyra) underkläder. I Uppsala vet jag faktiskt inte..

Har ni fått veta redan??!! Fusk! ; ) Ja, jag gillade henne väldigt mycket! Kändes mänsklig (missförstå mig rätt..)! Frågade igår i kyrkan och de är båda i tjänst den 12/6 men de har inte fördelat vigslarna ännu.. Hoppas att vi får veta inom några veckor..

frksmilla skrev 2010-02-15 13:49:35 följande:
    Är det någon som har något bra tips på var man kan köpa snygga underkläder? Det känns ju som att man vill lyxa till det lite på bröllopet och jag har ingen som helst aning om vilka ställen som är bra.. Och då menar jag inte typ Lindex och HM.. =) Vi ska ha den kvinnliga prällen i Dalby! Hon verkar vara hur go som helst!
  • Plutten2010

Jag har helt ärligt ingen koll på kostnaden för brudbuketten men efter onsdag kväll så vet jag.. Ska väga in för-och nackdelar med att ha någon som fixar blommorna.. det är ju ändå en del saker som ska ordnas;
    *Brudbukett
    *Tärnbukett
    *Näbbbukett
    *Corsage till m2b
    *Corsage till best man
    *Dekoration till kyrkogången
    *Bordsdekorationer till festlokalen

• Plutten2010

Jag är ju helt kär i buketten från Amelia (bild i galleriet) och den har ju också cerisa toner.. Känns som ett bra val med tanke på era önskemål.. ; )

• Plutten2010

Vad kul! Grattis! Välkommen till tråden!
    Berätta mer! När, var, hur?! =)

MiaCia2010 skrev 2010-02-15 20:48:54 följande:
    Nu e det klart!!! Vi ska gifta oss i sommar =DE oxå från Uppsala så nu hakar jag på denna tråd.Kram alla blivande Uppsalabrudar!!!
  • Plutten2010

Vi ska träffa en dam som heter Sigrid, hon hade en butik på Geijersgatan förut (Sigrids Blommor & Blad) men den sålde/stängde hon någon gång förra året. Numer jobbar hon på en skola (om jag har förstått det rätt.) Vi betalar inget för konsultationen, iofs har vi redan bestämt att vi ska anlita henne men det tror jag inte spelar in.

Kan återkomma på onsdag kväll när vi har träffat henne och meddela hennes priser om du vill?

Linaaa skrev 2010-02-15 21:19:44 följande:
    Plutten, vad är det för florist ni ska träffa? Vad betalar ni för en konsultation?
  • Plutten2010

Snyggt! =) vad tycker du då? Hon sjöng på min svärmors begravning i höstas och det var fantastiskt vackert (trots omständigheterna). Tror hon tar 2000-2500 kr för två låtar, kommer inte ihåg exakt.

• Plutten2010

Just det, Ako har själv gitarr som hon spelar.

• Plutten2010

Vi gifter oss ju i kyrkan och har ingen mer levande musik så för oss passar det perfekt. Men om ni ska ha både musik/sång både under vigseln och sedan direkt efter så är det klart att det kan bli "tradigt" om än vackert.

• Plutten2010

Så, nu har vi träffat Sigrid. Inte alls en dam (tänk vad ett namn kan lura en.. ; ) utan en väldigt trevlig tjej som vi kom mycket bra överens med.

Hon kunde inte riktigt svara på priset eftersom det beror på vad blommorna kostar när det är dags men för nedanstående kommer det kosta minst 2000 kr men kanske upp till dubbelt så mycket;
    *Brudbukett
    *Tärnbukett
    *Näbbbukett
    *Corsage till m2b
    *Corsage till best man
    *Dekoration till kyrkogången (10 st rosor)
    *Bordsdekorationer till festlokalen (30 st rosor)

Det som blir en extra kostnad (ca 1000 kr) är ju de extra rosorna som vi ska ha i kyrkan och festlokalen.

Svar på tråden Uppsala brudar 2010