• majsan801

Uppsala brudar 2010

Här är en tråd för oss som gifter oss runt uppsala 2010. Här delar vi med oss av tips och råd.

28/5 2010 Majsan801

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:37
    7/8 2010 sörön10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 10:44
    FEBRUARI:
    HannaBanani 20/2
    Jessan och Robbans bröllop (obest. datum)

APRIL:
    emeliemarietherese 24/4

MAJ:
    frksmilla 15/5
    ZandraPatrik 22/5
    Kathiz å Kimmo 22/5
    Majsan801 28/5
    Tattoo82 29/5

JUNI:
    Meii 12/6
    Plutten 12/6
    jenba 25/6
    Lejoninna1 26/6

JULI:
    Serafine 17/7
    Tina86 17/7
    bröllop i Uppsala 2010 31/7

AUGUSTI:
    Sörön10 7/8
    Linaaa 14/8
    bröllop 21aug 2010 21/8
    Sommarbrud2010 21/8
    DoJ 28/8

SEPTEMBER:
    FruHögstadius 25/9

OBESTÄMDA DATUM:
    Fårävvör 21/5 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 20:41
    sanna2010 18/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:23
    Miacia 2010 31/7 prel

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 15:24
    Malls 28/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-09 19:17
    FeMa 28/6 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-13 19:15
    Uppsalabrud2010 17/7 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 16:23
    Lenblo 19/6

• Svar på tråden Uppsala brudar 2010
  • Sanna2010

ok, tack! Ska kolla upp dom

Plutten2010 skrev 2010-03-22 09:02:43 följande:
    Vi har kommit fram till tre ställen som vi ska titta närmare på.. * Fågelsången* Bageri Brantingstorg* Ica Maxi StenhagenBrantingstorg tar 40 kr/bit och det tycker jag är vår "smärtgräns". Kommer inte exakt ihåg vad Maxi och Fågelsången tar men tror att de tar runt 30 kr /biten.
  • majsan801

Plutten brantingstorg är ju underbara. Fantastisk personal och alltid gott men visst dyrare.
    Fågelsången har jag bara hört rykte om att de är billiga men att det inte är färskt där. Utan att de bara byter marsipanen ovanpå bakelser etc för att få dem att verka färska, men som sagt var bara ett rykte. Ica Maxi kostar som sagt var 30kr/biten är säkert bra de gör ju mer vanliga tårtor bara.

Var och lämnade in min klänning för att sy upp fållen längst ner idag då den är för lång och oj vilken skräddare igen. 800kr för att fålla upp är det ens lagligt. Galet dyrt tycker jag men jag lämnade in den kände att jag inte hade nått val. Känner mig dock oerhört tveksam. Var tvungen att delbetala...hon verkade inte alls riktigt riktig men men.

• Kathiz å Kimmo

Jag lämnade också in min klänning idag!

Naturligtvis funkade inte de där plåstertejpen jag köpt, men det var på sätt å vis bra. Åkte ner på stan å gick in till "Vivi & Victoria". Kan enbart rekommendera dem. Helt underbart. Jag är ingen person som gillar att köpa underkläder och hittar aldrig bra bh:ar. Men ALLA bh:ar hon gav mig satt som gjutna!!!
    Jag hade tydligen en storlek mindre i omkrets å en större i kupa än vad jag trott. Visst säger alla, det är massor som inte kan sin storlek. Men för mig blev det en aha-upplevelse. Kommer köpa alla mina framtida bh:ar där!!! Bla en push-up som hon visade mig, klockren!!!

Dessutom var hon som hjälpte mig toppen. Supertrevlig och hjälpsam och kunde verkligen sin sak. Det slutade m att jag beställde den bh jag ska ha till klänningen och att jag köpte en sport-bh. Har aldrig provat en bättre, magiskt!
    Nu var det roligt att prova bh:ar igen och snyggt blev det! :)

Kan inte vara mer nöjd!!!

• Sommarbrud2010

majsan801: Jag köpte min klänning på Bröllopsbutiken i Stockholm. (Jag bor strax utanför Sthlm) Ringde en butik i Uppsala för att fråga vad samma Forever Yours klänning skulle kosta hos dem men damen som svarade verkade inte så sugen på att beställa in den men sa att genrellt var deras priser lite läger än i Sthlm. Skulle ta minst 4 månader att få in den så jag kände att det blev lite i sista stund och betalade det dyrare priset i Sthlm så får jag lite sinnesfrid på köpet och har klänningen hemma och klar i tid.

Plutten2010: Vi lutar åt att välja Choklad och hallon som smak på vår tårta. Kanske chokladmousse och hallonmousse. Mmmmm gott... :)

• Plutten2010

Åh, det låter ju jättegott! =)

Vi har hallon till desserten, kanske blir för mycket..?

Sommarbrud2010 skrev 2010-03-23 13:15:11 följande:
    Plutten2010: Vi lutar åt att välja Choklad och hallon som smak på vår tårta. Kanske chokladmousse och hallonmousse. Mmmmm gott... :)
  • Sommarbrud2010

Plutten: Vi har inte bestämt om vi ska ta bort desserten eller inte och alltså bara ha tårta. Om vi ska ha dessert tänkte vi ta något lätt med passionsfruktsmak.
    -Varför inte ha passionsfrukt och choklad i tårtan om du ni redan har hallon i desserten?

• JRT7778

Till alla som inte har bokat smink och frisör än så vill jag bara dela med mig av mina erfarenheter från Creative Make Up.

Jag och min man gifte oss i februari i år. Jag hade till en början lite brydderier om var jag skulle sminka mig och göra håret eftersom jag läst om någon som inte varit jättenöjd med Creative Make Up.

Jag valde till slut Creative Make Up och vill bara säga att jag var supernöjd med sminkningen och med frisören som kom dit och gjorde min håruppsättning. Det var David som sminkade mig och sedan samarbetar ju CMU med olika frisörer, beroende på vilken typ av uppsättning man har tänkt sig (stram heluppsättning är någon särskilt bra på, lite lösare heluppsättning är någon annan bättre på och för den som vill ha en halvuppsättning har David ytterligare en annan frisör han rekommenderade att man anlitade).

Jag var som sagt supernöjd med Davids sminkning och dessutom ordnade han så att den frisören jag ville ha kom dit och gjorde mitt hår! Josephine på Raggdolls gjorde min frisyr som var en lite "lösare" heluppsättning. Josephine förstod precis hur jag ville ha det och gjorde en (i mina ögon) helt perfekt tolkning av mitt försök att förklara hur det skulle se ut.

Vill passa på att tala om att det är just sminkningen som David är så bra på och kanske borde han endast ägna sig åt det. En liten varning kommer därför för Davids håruppsättningar - i fall att han säger sig kunna göra både och. Min tärna sminkade sig också hos honom och sedan hade han fått lite tid över och sa att han kunde fixa hennes hår, eftersom min frisör inte hann. Min tärna ville ha en enkel frisyr, lite stora, svallande lockar och sedan bara att "luggen" skulle fästas upp lite lätt med hårnålar. Visst - ingen fara, det skulle han fixa. Men en halv sprayflaska senare fanns där inga stora, svallande lockar utan i stället var det tantiga, för små, superstela lockar som var stramt uppsatt med ännu mer hårspray och hårnålar. Min tärna gick genast hem och kammade ur sprayen och tog ur hårnålarna för att sätta upp det själv. Så, det var 500 bortkastade kronor.

• Linaaa

Vad roligt att höra att du var nöjd med Davids sminkning, Jag är själv inne på att boka honom, men då endast för sminkning.

• Sörön10

hehe Ja, jag säger det igen: David gjorde mig vackrare än jag nånsin varit! =) Gryyymt bra på smink!

• Tina86

Hej alla var jätte längesen jag skrev här men har precis fått en liten dotter så bröllopsplaneringen har legat lite på is ett tag nu men snart ska det sättas igång igen då sista anmälningsdag till bröllopet är snart.

Någon skrev om fågelsången här, och det är min systers pappa som gör tårtorna där och jag tvivlar på att han byter ut marsipanen på sakerna för att få dom att se färska ut.

Svar på tråden Uppsala brudar 2010