Inlägg från: Kathiz å Kimmo |Visa alla inlägg
  • Kathiz å Kimmo

Uppsala brudar 2010

Plutten, tack, jag är förvirrad. Vi har ju fått våra papper vi med. Det hade jag glömt. Har dessutom trott att jag drömt att folk har tackat ja till inbjudan, fastän de gjort det irl!!!

Har lite mkt runt mig nu m mkt jobb och en valp som kräver all min vakna, lediga tid. Då är det lätt att saker och ting försvinner!

Har dessutom problem m musiken under vigseln. Har lagt ut fler linor och hoppas att det ska nappa. Tycker det är dyrt när "amatörer" ska ha 2000+reseersättning för max 4 låtar. Drygt 500 spänn/låt. Då spricker budgeten! Nu är det bara att hålla tummarna. Eller så kör vi Ingemar Bergman-tema, "Tystnaden"!!! :)

Ha det gott!

• Kathiz å Kimmo

Hej hopp,
    nu är det dåligt drag igen. Min frånvaro beror på ett envetet OS-tittande! Jag blir som besatt, älskar OS!!!

Idag lämnade vi in våra förlovningsringar för omrodiering och min vigselring för förminskning. Det var ju typ lika stor som min sambos ring!!!

Kan verkligen rekommendera guldsmeden som ligger på Sysslomansgatan, Det ligger mellan Svenssons Taverna och V-Dala. Farbrorn som har stället är så otroligt omtänksam och rar! En riktig pärla. Han har nog drivit den i flera decennier och det känns som ett bemötande som inte riktigt finns kvar i vårt moderna snabba samhälle. Man får verkligen förtroende gör honom!!!

Ja, saker trillar på plats. Har ju fortfarande inte fått tag på livemusik till vigseln. Jag har som sagt lagt ut lite linor och Sörön, tack för att du vill hjälpa! Skiter sig mina alternativ så hör jag av mig!!

Ha det gott så länge å trevlig helg. Själv jobbar jag!!

• Kathiz å Kimmo

Linaaa; ja den har kommit. Den var precis som ringen ALLDELES för stor. Fattar inte, för denna gång mätte vi i inch och hade deras tabell att gå efter. Men det kan ju bero på att min sambo har lite bröstmuskler och inte är formad som en tjock cylinder!?!?

Den går nog att sy in. Det är inga problem. Jag är ingen expert på västar direkt, tyget var inte jättetjockt men det tyckte min sambo var bra då han lätt blir varm!

Helt ok för priset iaf!!!

• Kathiz å Kimmo

Japp, bröstmåttet här med. Där var den helt ok, men det var runt midjan (typ) som den var för stor. Men västar är ju ganska lätta att ta in!!!

Kom just på att det är mindre än 3 månader kvar tills vi gifter oss. Sjukt ju!!!

Ska nog köpa lite papper till festhäftena och fixa det sista till bordsdekorationerna snart!

Hej hopp!!!

• Kathiz å Kimmo

Jag har bokat make-up store i Forum gallerian!!!! De är superduktiga, har varit där förut och min kollega gjorde sin brudmake där i somras. Det var sååå fint!

De ville att jag skulle ta deras brudpaket, men jag bokade två vanliga maketider ist. Då får man produkter för mer pengar och betalar mindre. De sade då att de inte kunde garantera att det satt lika bra (det satt som berget på min kollega) sen sade de att det inte blir någon konsultation utan bara två make-uptillfällen. Sen matchar de maken med blommorna, det behöver inte jag, känns det som.

Jag ser det som att den första blir konsultationen. Där tänker jag säga vilken slags make jag vill ha. Och få fram vilka färger jag vill ha. De skriver ned vilka produkter de använder och så kör man samma på bröllopsdagen!!!

Tror det blir kanon!!

• Kathiz å Kimmo

Jaha, var ett tag sen jag skrev.

Äntligen är slips, näsduk å maschettknappar beställt till sambon. Jag själv har beställt "brösttejp" som jag ska prova. Klänningen har så pass mkt tyg så vill inte bygga på så mkt över bysten. Räcker m de behag jag själv är begåvad med, hahahaha

Nästa vecka ska jag till Hefa å få klänningen upplagd och insydd. Det blir alltså svältkost i två veckor, annars måste de kanske lägga ut den, hahahaha närå så illa är det nog inte!

Ska även vittja de linor jag lagt ut gällande musik under vigseln.

Nu blir det en långpromenad m killarna i solen!

Ha det gott!

• Kathiz å Kimmo

Kan bara hålla m föregående två talare, nr2 å den grå! Tvåan liknar lite en klänning jag har från Vila men i plommonlila. Så fint m 50-tals touch!!

• Kathiz å Kimmo

Hej hopp!

Nu har jag förhoppningsvis fått tag i en solist. Nice. Nu ska jag bara få tag på en som spelar gura också. Hmmm inget är enkelt!

Nu har slipsen, näsduken å manschettknapparna kommit och sambons klädsel är således komplett. Sä skönt. Bara västen som ska sys in. Det blev riktigt fint!!!!

Ja, nästa fredag är det dags för att sy in klänningen, provade den härom kvällen och den är fortfarande lite stor, så när som att det känns som att den kan glida ner men inte gör det. Så det blir nog ngn centimeter. Sen ska den tas upp en bit också!

Har även köpt brösttejp som jag kommer prova då klänningen ska till sömmerskan. Kommer säkert se skumt ut men det syns ju inte sen när klänningen är på :)!

Känns som att allt är under kontroll, drygt två månader innan det är dags!

Ha det gott alla å trevlig helg!

• Kathiz å Kimmo

Hej igen,

solisten är Jenny Fredriksson, från Enköping.

Sömmerska, ja det är det väl men HeFa där jag köpt klänningen syr till den. Det ingick i priset.

• Kathiz å Kimmo

Queen Nails i Stinsen är ganska billiga. Och har en kollega som gör sina naglar där. Där bokade jag en tid!

Satt å jämförde priser, Sthlm-U-a i höstas å det är helt klart billigare i Sthlm!

Ha de gott!

• Kathiz å Kimmo

Nej, det är ju helt sjukt hur mkt det skiljer.

Men jag körde på Stinsen eftersom jag jobbar i Sollentuna, är iofs ledig veckan innan bröllopet men hittar iaf dit :)

Men har iaf sett naglarna som görs där och de är fina!!!

• Kathiz å Kimmo

Jaha, så sket d sig m solisten!
    Har ett alternativ kvar, annars skiter jag i det. Orkar inte jaga mer!

På måndag ska klänningen in å det närmar sig! På måndag är det 2 månader kvar. Det som vi missar, missar vi ingen större katastrof!

Ha det gott i solen!

• Kathiz å Kimmo

Jag lämnade också in min klänning idag!

Naturligtvis funkade inte de där plåstertejpen jag köpt, men det var på sätt å vis bra. Åkte ner på stan å gick in till "Vivi & Victoria". Kan enbart rekommendera dem. Helt underbart. Jag är ingen person som gillar att köpa underkläder och hittar aldrig bra bh:ar. Men ALLA bh:ar hon gav mig satt som gjutna!!!
    Jag hade tydligen en storlek mindre i omkrets å en större i kupa än vad jag trott. Visst säger alla, det är massor som inte kan sin storlek. Men för mig blev det en aha-upplevelse. Kommer köpa alla mina framtida bh:ar där!!! Bla en push-up som hon visade mig, klockren!!!

Dessutom var hon som hjälpte mig toppen. Supertrevlig och hjälpsam och kunde verkligen sin sak. Det slutade m att jag beställde den bh jag ska ha till klänningen och att jag köpte en sport-bh. Har aldrig provat en bättre, magiskt!
    Nu var det roligt att prova bh:ar igen och snyggt blev det! :)

Kan inte vara mer nöjd!!!

• Kathiz å Kimmo

Plutten; vad kostade d i Sollentuna jämfört m Stinsen?

Svar på tråden Uppsala brudar 2010