Tantvarning för 7:e gången
*kikar in på väg till fikarummet*
Fint.
*kikar in på väg till fikarummet*
Fint.
Aleta: Usch, vad jobbigt. Håller också tummarna för ett bra besked.
Cantaton: kanhända jag har en sådan bild. Måste kolla lite.
Bobou: Typiskt att bli sjuk nu. Hoppas på ett snabbt tillfrisknande för dig.
Heloise: tack, idag känns det hyfsat. Iaf den här timmen. Men det går upp och ner, pendlar mellan en tro att allt ska ordna sig till slut och en känsla av hopplöshet. Nu kan jag allt oftare tro att det kommer att bli bra, så jag antar att det går framåt.
Min kandidatuppsats ligger definitivt och samlar damm, och ger ibland upphov till jobbiga minnen (oj, så mycket som strulade!). Syftet med den var att vi skulle genomföra en vetenskaplig undersökning och skriva en forskningsrapport med allt vad det innebär. Samtidigt som det var jobbigt med allt som gick på tok längs vägen så var det faktiskt lite kul.
Heloise: vad tråkigt med er vän *kramar om*
Villemoa: grattis här också.
Fjosok: förstår vad du menar med det där familjeidealet i kyrkliga sammanhang. Det fanns gott om tillfällen när jag kände mig som ett UFO som singel.
Nu går jag bara och väntar på att vår barnlösa tillvaro och min platta mage ska ifrågasättas (jag kommer att ställa till med en scen när det inträffar ).
Stämmer in i tantkören som skanderar att det är ditt liv, dina val.
Heloise: Åh, så tråkigt. Beklagar. Kramar till dig och Pantzer.
Cantaton: oj, nu händer det mycket! Lycka till med allt. Nu har jag sett din annons och din hemsida. Du sjunger verkligen vackert.
Diz: förstår att det är svårt att bestämma sig om klänning.
Jag skulle nog ha beslutsångest än, om det inte hade varit så bråttom att köpa klänning när det var dags för mig (det var i alla fall vad klänningsbutiksinnehavarinnan fick mig att tro ).
MittiPrickBrud: så roligt det där låter! Skulle nästan vilja sitta på golvet och lyssna när du spelar in de olika versionerna.
Sonja: åh, vilken jobbig situation med nychefen. Du verkar ha en bra plan. Hoppas det går bra. *kramar*
Kram, Heloise. Hur mår du idag?
(min kropp har också krupp: så otroligt irriterande )
Är begravningen på fredag? Hoppas du lyckas formulera några tankar.
Jag vet inte varför kropparna hånar oss. Min låtsas vara gravid, fast jag vet att den inte är det. Det är nog jobbigt som det är, utan att jag ska bli påmind hela tiden.
Grattis till utnämningen, Cantaton!
*skäller ut Heloises indianer och hormoner, och övrigt som bör ta åt sig, efter noter*
Skönt att du fått ihop något som du är nöjd med.
Som en djurtratt, fast bara nästan.
Tratten täcker ansiktet och fästs med snodden kring bakhuvudet och den smalare öppningen framåt.
Som Bruttan säger, det är en syn!
Aleta: stor kram till dig. Hoppas allt går bra med hästen och huset.
Bruttan: härligt med en liten Elvira! Skönt att hon mår bra.
Stort grattis till farmor Im yours!
Heloise, betyder det att du fyller år idag?
I så fall måste jag ju klämma i med ett rungande GRATTIS!
*vinkar till Sonja*
Välkommen hem.
Gulliga lilla K som sjunger åkandes på fjället.
Krya-på-dig-kram till dfk och MittiPrickBrud.
Aleta: nej, så tråkigt med hästen. Det är ett väldigt svårt beslut att ta, men det är rätt beslut. *kramar om*
Stor kram till Cantaton. Bra att du ska ta dig till läkare. Jag tror också på dig.
Grattis MittiPrick!
Och grattis Cantaton i efterskott!
Heloise: Men NEJ, så jobbigt och irriterande.
*kramar om*