Tantvarning för 7:e gången
Att jag inte ska klara av att gå upp på morgnarna då...
Att jag inte ska klara av att gå upp på morgnarna då...
Lilla hjärtat.
Mm, jag börjar tro att Viktväktarna är något för mig. Min faster tycker att jag borde testa det (hon är med och håller vikten därigenom).
Frulle, pappa är nu dagpatient på sjukhuset - tar sig själv till och från sjukhuset kommunalt. Han börjar återfå känsel i fingrarna och minnet blir väl sakteliga bättre. Han har framför allt problem med arbetsminnet. Tex om han bakar så kommer han inte ihåg vilka ingredienser han redan haft i bunken och så. Så han får lära sig att utarbeta strategier för att komma runt problemen - yttre eller inre. Just i bakningsexemplet kan en inre vara att han upprepar den senaste ingrediensen för sig själv hela tiden. En yttre kan vara att han mäter upp alla ingredienser i olika mått, och är måttet sedan tomt har han ju uppenbarligen redan hällt ingrediensen i bunken
Jag märker att han är lite mer försiktig och dämpad fortfarande, och han börjar inse vilka begränsningar han har både mentalt och fysiskt. Och det underlättar såklart rehabiliteringen. Nästa vecka blir han utskriven från rehab.
Ja, efter sista operationen har det gått väldigt fort. Vi förstår nog inte riktigt själva..! Snart ska han operera ögat också, för han fick en blödning i glaskroppen så han har en svart fläck för ena ögat.
Nu har jag jobbat klart med QA-tester för idag. Nu ska jag istället iväg och träffa MittiPrick Våra verksamheter snuddar ju vid varandra, så vi ska se hur vi kan ha nytta av varann
Sedan ska jag på viktminskningsgrupp. Min ingifta faster startar en sådan idag i sitt eget företag, så jag får gå gratis mot att jag "utvärderar" henne längs vägen
åååh varför kan min förkylning inte försvinna?!?!!? ÅÅÅÅh
I vilket sammanhang? Själva vigseln eller på festen?
Jag ska svara på inläggen från idag lite senare. Inte minst alla sånginlägg! Men just nu vill jag mest ha hjälp. Är det någon här inne som är bra på trycksaker? Personligen har jag känsla för färg och form och kan någorlunda skapa det vill på en dator. MEN jag kan inte när det kommer till tryck... CMYK, utfall, infall, göra så att text inte blir fyrfärgsseparerad vid export till pdf osv... Är det någon här inne som kan sådant? Jag ska göra en A5-flyer som ska gå till tryck.
Tack, att ha någon som håller tummarna är såklart också bra!!
Åh vad spännande!!