Tantvarning för 7:e gången
Passion ! Hur är det med Blompojken? Att han då råkar ut för allt möjligt senaste veckorna...
Krama om honom från tant Sonja!
Passion ! Hur är det med Blompojken? Att han då råkar ut för allt möjligt senaste veckorna...
Krama om honom från tant Sonja!
Vet ni... Jag blev helt plötsligt jättenervös och samtidigt glad och uppspelt, mitt i allt elände (har fått tillbaka huvudvärken igen, med RÅGE).
Jo, en tjej som jag pluggade ryska med i vår grannkommun (vi gjorde flera resor till stora grannlandet i öster och bodde tillsammans och pluggade där), som jag sedan fortsatte att umgås med lite grann, och senare var vi även kollegor ett tag, har hört av sig.
En gång när hon var hos mig och vi var på krogen så träffade hon en kille, som har sina rötter i min hemby och jag lekt med när jag var liten, på loven. Han bodde nu söderut och var uppe i norr på semester. De började snacka och de blev förtjusta i varannn, men eftersom hon var upptagen så var det inge mer med det. Nåväl. Ett eller två år senare när hon blivit singel, så sprang hon på denna man på krogen i SIN hemkommun. Och då tände det till. De var först särbos nåt år (han bodde söderut) och sedan fick han jobb här uppe och flyttade upp. Hon är ett år äldre än mig, så de vilade minsann inte på några lagrar utan satte igång att försöka bilda familj direkt. Hus och så en son för 2,5 år sedan Bara det är ju så roligt så man blir alldeles LYCKLIG!!
Men sen så när jag hörde av mig till henne för ett år sedan och frågade om det inte var dags att prova skaffa syskon så meddelara hon mig(som en av de första, precis som när hon var gravid första gången) att de väntar TVILLINGAR!!!
Så nu har de 3 söta små barn och i sommar blir det BRÖLLOP
Underbart!
OCH, nu har de bett mig SJUNGA vid vigseln. GUD så nervös jag blev nu då... Hon sa att det skulle betyda så jättemycket för henne och DEM, och att det skulle kännas skönt på nåt vis
Och att jag får välja nåt som passar min röst. Gulp.
Jag är INGEN solosångerska, har inte en "sån" röst.Jag är inte supermusikalisk heller, ingen waildrottning precis, utan det måste vara ganska enkelt. Visor och finstämda sånger brukar vara min grej, det brukar bli känslosamt.
Men VAD ska man välja för låt.?
Och vilken ÄRA att hon frågade MIG...
Jag vet att hennes syster är jätteduktig solosångerska och att hon själv jobbar på ett ställe där hon har massor med duktiga sångerskor och musiker omkring sig, så hon borde egentligen frågat DEM istället för lilla mig... *nervös, nervös, nervös*
Ville bara berätta...
Tack tjejer för ert stöd
Jo, Cantaton, jag gör likadant. Jag sjöng "Det vackraste" på min lilla Katjas dop och jag sjunger också "raka" toner så som du skriver.
Jag har ganska ljus röst när jag sjunger. Har lite svårt att pricka låga toner, särskilt om jag är nervös eller om jag måste ta i på dem så blir det brööööl.
Ja, ni fattar. Sopran som sjunger med huvudklang, tror jag det hette...
Jazz är underbart Aleta, men jag har ingen jazzröst
Den FÖRSTA låt som poppade upp i mitt huvud, som jag tyckte om när jag hörde den (vet iofs inte om den går för lågt för mig på vissa ställen, man kanske kan höja den?) "Fields of Gold".
Kunde kanske va nåt. Visst går den att ha på bröllop?
Ang Fields of Gold; Jag trodde det var Eva Cassidys version som var originalet, är det inte hon som skrivit den?? *med risk för att verka helt obildad...*
Tack Fjosok, då vet jag Skönt att det finns så kunniga människor inom lite av varje här i tråden!
Men Fjosok, kan det inte vara så att jag sjunger istället för maken, det är hans ord/tankar/känslor jag förmedlar? Eller blir det knas? Det är ju liksom inte JAG som sjunger till henne eller honom.
Så tänkte jag när jag valde låtar tillsammans med min man till vårt bröllop. Vi hade kvinnlig solist och en låt var liksom min sång till min make och en låt var från min make till mig.
Kollade just och Eva CAssidy har en "justerad" text verkar det som...
Aleta; den texten var målande och fin
Jag brukar också tänka mycket på texterna och ändra vid behov.
Ja, ja, jag filar vidare här...
FLER låtförslag emottages tacksamt!
Kram alla från Sonja