• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Äsch, jag har inte ens en idé om vad jag ska göra än Inte mer än att den ska vara i färg och A5-format.
    Aleta skrev 2010-01-21 17:06:00 följande:
    *Håller tummarna för Villemoa och hejar på Cantaton*
  • Cantaton

Även om det nu inte är något klart besked så var det ju inte ett "antingen tjänst eller inte tjänst" där du fick nitlotten, utan du verkar ha gjort ett väldigt gott intryck och har nog en hel del att hämta hos dem oavsett vad den andra säger.

Villemoa skrev 2010-01-21 18:25:05 följande:
    Rektorn ringde för ett litet tag sen. Vi var ju två det stod mellan och eftersom den andra är fullt behörig (jag har ex-jobb kvar) så måste han erbjuda denna person tjänsten (han sa nästan rakt ut att han hellre velat ge den till mig). Denna person ska svara imorgon så imorgon eftermiddag ringer han mig. Men, han sa också att han hade lite annat i åtanke och gärna vill ha mig till det om nu den andra tackar ja. Sen sa han också att den andra sv/eng-läraren går på ett föräldravik som egentligen löper ut i juni men nu ska den ordinarie vara f-ledig ett år till och då behöver de fortfarande ha en vikarie och då har han mig i åtanke. Han vill alltså hellre ha mig än hon som är vikarie nu jag måste ha gjort ett riktigt gott intryck på den karln! Så nu får jag fortsätta vänta nervöst till imorgon eftermiddag, dock i mindre skala. Hoppas nån förstod nåt av mitt svammel. Är så trött och vimmelkantig efter att spänningen släppt något.
  • Cantaton

Ja. Det roliga är att hon nu på första träffen (i onsdags) inte alls gick igenom vad man ska äta för att gå ner, utan med BMI, vilka sjukdomar man kan få till följd av fetma, det negativa och positiva vi upplever med övervikt osv. Sådant som får en att tänka till. Hon resonerade som så att alla i gruppen ju VET hur man ska gå ner i vikt - det handlar "bara" om att göra det. Och hon hade rätt, alla hade koll på de olika metoderna. Själv kommer hon (som sjuksyster) rekommendera tallriksmodellen. Men det är just det där att komma sig för att sätta mål och delmål, behöva "rapportera" till andra, för då blir det "pinsamt" om man inte själv kämpar på och går ner, få stöd av någon som är kunnig på vägen och så vidare. Jag tror på hennes upplägg. Och jag behövde nog ingå i en grupp igen för att komma vidare.

Sedan förra fredagen har jag gått ner 1,3kg!! Efter att bara ha stått still och stått still... (Gick UPP två kg när jag började styrketräna, men sedan still där istället.)

Soldemor skrev 2010-01-22 08:20:26 följande:
    Sådan släkt är bra!
  • Cantaton

Oj, helt plötsligt blev jag uppringd av en radiokanal som frågade om de fick intervjua mig för att jag sjöng på Taizémässor. Eh, jaha? Varför inte. Så ni som råkar bo i Täby, Vallentuna, Österåker eller Waxholm kan höra mig prata om Taizé på tisdag någon gång mellan 10 och 12 på frekvens 98,3, Radio Nord i ett program som heter På G.

• Cantaton

ÅÅåå varför har jag ingen inspiration till den där flyern!?!?? Hur svårt kan det vara..?

• Cantaton

Idag ska min annons vara inställd på att börja visas här på BT... Spännande!!! Än har jag dock inte sett den själv.

• Cantaton

Nä, den visas ju bara ett visst antal sidvisningar, så byter man sida laddar den ju nya annonser. Men jag räknade ut att min skulle visas var 11:e sidvisning och har inte sett den ALLS, så jag blev lite konfunderad. Men jag har fått fyra besökare via bröllopstorget idag på hemsidan, så jodå, den visas nog åÅååh tack för så fina ord? Tycker du att jag ska byta ut så att det bara är bröllopslåtar just nu?

Villemoa skrev 2010-01-23 12:10:38 följande:
    Canta: jag hittade den nyss! Gick in på annonsera så fanns den till höger. Men så gick jag in igen och då syntes den inte.Hur som, jättefin annons och du sjunger så vackert så jag ryser i hela kroppen!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången