• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Hej tantisar. Idag är jag helt sänkt, vägrade gå upp ur sängen på halva dagen efter att ha sprungit och torkat vatten halva natten.
    Trots allt slit med taket så har det här nya snöfallet gjort det hela lika illa och till och med värre.
    Parkettgolvet buktar upp på övervåningen och putstaket på bottenvåningen droppar. Jag borrade ett hål i det för att vattnet eventuellt skulle rinna igenom lättare. Flera fönster har spruckit upp totalt (de var ganska nyrenoverade) och en av de vackra, målade medaljongerna i matsalen som gjordes för 30 år sedan är förstörd.
    Dessutom är hästen sjuk.
    Min tur att ha lite otur med andra ord. Nåja, bara vi håller oss någorlunda friska.
    2 plus på listan:
    Snöovädret gör att maken stannar hemma istället för att åka inställt tåg till Stockholm ikväll.
    Jag har köpt nya BH:ar som passar! (För första gången?)
    Kram till alla.

• Aleta

Ett till ljus i mörkret - vi har hittat det gigantiska getingboet efter allt krypande på vinden, men det kanske jag redan har sagt?

• Aleta

Tack för kramen förresten, den behövde jag verkligen.

• Aleta

Hoppas kollen går bra Fjällbruttan!
    Skickar kramar tillbaka.

Visst har jag gråtit en skvätt idag, det känns lite hopplöst just nu faktiskt. Har hittat ett rum till där det har gått igenom båda våningarna. Min man förklarar att bara jag mår bra så struntar han i huset och mamma säger att hon har råd att betala hantverkarna (för vad jag vet så går vatten utifrån inte på några försäkringar, så det här blir dyyyyrt).

Heloise, att snusa på en liten bebis sägs vara ett utmärkt sätt att stimulera igång kroppen till egen tillverkning.

• Aleta

Im yours, jag är glad att ni har hittat tillbaka till varandra igen!

Efter lunch idag så kommer det en byggmästare och ser om det går att göra något. Han lät inte alltför positiv tyvärr. Jag får kolla upp det där med brandkåren Passionsblomman.

Nu sitter jag och väntar på att veterinären ska ringa. Jag har bett henne att komma och titta på hästen igen. I värsta fall så måste vi avliva henne (hästen, inte veterinären) så jag går runt med en klump i magen över det också.

• Aleta

Grattis farmor!

Tack för kramarna dfk.

Jag fortsätter med lite egorapporter:
    Min man tyckte tydligen att vi har för lite vatten i huset eftersom han fixade en egen rejäl översvämning idag!
    Vattnet hade frusit inne på en toalett och då öppnade han kranen, som han trodde, lite grann och glömde bort detta. Efter en timme gick jag in i rummet direkt under och då droppade det ner vatten genom taket, taklampan (det knastrade när man tände) ett litet innerfönster och ut i trappan utanför. Inne på den lilla toaletten var hela golvet fullt med vatten och kranen stod på för fullt så där var det inte fruset längre - men det var det i avloppet tydligen.
    Stackars min man, vad han skämdes. Både mamma och jag har fått trösta stackarn.
    I övrigt ser det verkligen dystert ut, byggfirman ska försöka göra något på det allra värsta stället, men han var inte hoppfull. Jag har beställt värmeslingor till hängrännorna på framsidan. Hur vi ska komma åt baksidan av huset vet jag inte, det är knädjup snö överallt och nu rinner vattnet in där också.

Veterinären var här och vi ger hästen en chans till. Först tog hon en massa blodprov för att kolla om hon är dräktig och om hon har metaboliskt syndrom. Dessutom fick hon en ny medicin intravenöst. Om hon är bättre till helgen så finns det en chans.

• Aleta

Imorgon?
    Hemskt gärna, men jag ska försöka hyra in några proffs först, vi gör slut på dem först.
    Fortsätt skriva bra inlägg på BT så att jag får annat att tänka på så länge.

passionsblomman skrev 2010-02-22 21:32:23 följande:
    Aleta, finns det något jag kan göra för att hjälpa till? Vi kan komma och hjälpa till att skotta!
  • Aleta

Jamen visst!
    Kom hit!

passionsblomman skrev 2010-02-22 21:48:48 följande:
    Ja är det till glädje för dig så absolut! *skriver så fingrarna glöder*Men på allvar: sambon är ledig från torsdag och hela helgen, sonen har sportlov. Jag är arbetslös. Sonen säger "hälsa att dt kan komma två vuxna och ett barn och hjälpa till"
  • Aleta

Jag har läst och det är lugnt, när som helst passar bra!
    Jag är på toppenhumör, trots att det rinner in i ett nytt fönster idag, för Passionsblomman kommer hiiiiit!

Visst är det uppfriskande Panzer.

passionsblomman skrev 2010-02-22 23:57:12 följande:
    Äsch, Aleta la sig...hallå Aleta! Vakna!Typiskt! Då får du läsa imorgon....
  • Aleta

Tack allihop!

dfk, det låter härligt med tunnbad under stjärnhimlen!

Soldemor, nu börjar jag också tycka att det är lite mycket snö...
    Jag hoppas också att hästen blir frisk, men om hon ska gå och ha ont resten av livet så vet jag inte. En granne tyckte att det inte gör något om de går och har ont, det kan ju människor ha, sa han. Usch det är ett svårt beslut, men ett som jag tycker att man måste ta som djurägare. Vad tycker ni andra?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången