Tantvarning för 7:e gången
Tinker; Kom hit å sparka
Tinker; Kom hit å sparka
På tal om att inte ta i hand med kvinnor (stod nåt om det i artikeln, skummade igenom snabbt), så gör de ju inte det i Ryssland. Ev. kysser de kvinnans hand...
Men snacka om dum man känner sig när de skakar hand med alla män och så hoppar de över en. Bara nickar liksom.
Känns otroligt förnedrande. Men jag förstår ju att de har den traditionen och får liksom ta det när jag är därborta. Ibland så märker de dock att jag reagerar eller att jag muttrar nåt surt till min man. De som jag lite försynt förklarat för att i Sverige så tar man ALLA i hand och att det anses nedvärderande mot kvinnan om man inte skakar hand med henne, ja då brukar de genast börja skaka hand med mig också. Inte alla, men de som har lite hyfs, för att visa att de respektar mig och min kultur också.
Cantaton, jag är här. Ska precis gå och sova! TUSEN TACK... du vet för vad Evigt tacksam är jag
Vilken tonart sjunger du den i? För just den tonarten passar mig perfekt
Har varit på körrep ikväll och det var så skööööööönt. Maken skjutsade dit töserna i halvtid och tänk; de var så snälla... Klädde av sig själva ytterkläderna och sprang iväg till lekrummet och lekte i över en timme. SEdan städade de upp och kom till mig.
Men sjuåringen hade visst gluttat in till oss i dörren när de kom, "jag ville bara se så att du verkligen var där mamma" ♥
Vi ska sjunga i kyrkan på söndag och samla in pengar till Haiti.
Maken är i Ryssland då, men morfar ska ställa upp som barnvakt.
Cantaton jag har ingen aning vad du ska begära för bordet. Hittar du nåt likande på Blocket som kan ge dig en hint om pris?
Passion: jag tror också att det skulle vara bra med såna som din sambo i skolan. Över huvud taget sunda manliga förebilder i förskola och skola. Finns så många barn, pojkar, som inte har någon vettig manlig förebild förutom de som de stöter på i spel, internet, filmer etc.
Ang. killen som hoppade på huvet på en mindre pojke. Klart man misstänker att han med största sannolikhet också är offer för någon sorts orätt eller brott, hur har han annars blivit "sån"?! Han behöver också hjälp. Men just i situationen som beskrivs i artikeln är han ju gärningsman i första hand. Han är ju inte heller ett litet barn utan så pass stor att han måste ta ansvar för sina handlingar på något sätt och förstå vad han gör. Det låter så fel på nåt vis; att det är TVÅ offer och ingen gärningsman liksom, när man läser den artikeln, så som den är skriven.
Aahhh, bra där Cantaton. Hann inte se ditt lilla A där i brådskan. Tack, du är en klippa
Nu måste jag gå och sussa. Eller, ja, lägga mig ialla fall. Maken åker som sagt iväg imorgon, så det blir väl lite avskedsmys, hoppas jag
Han ska spela veteranbandy. De betalar flygbiljetten och allt. Snacka om seriöst. Är visst en prestigematch, de möter min mans gamla klubb Zorkij...
BAra jag får hem honom hel och välbehållen så är det okej fö rmig.
God natt !
Bobou, gud vad jobbigt! Drick varm mjölk eller te, ligg o kolla Tv, även om du inte sover, så vila i alla fall.
Här är -26 idag. Liiiite less på kyla är jag nog.
Hej alla! Bobou, välkommen hem.
Blommis; fy att få höra sånt från den där advokaten. Tur att du minsann kan tala för dig. Men alla kan ju inte det... Ska man måsta stå ut med vad som helst då?
Jag höll på att få ett psykbryt idag på jobbet. På nya mellanchefskärringen. Fastän hon inte var på jobbet så förpestar hon tillvaron för oss ändå. Hon var ledig, men lik förbannat så mejlar och ringer hon stup i kvarten och kräver att vi ska göra en massa slavjobb åt henne, t ex kopiera upp en hel bokslutspärm med alla papper som hör till bokslutet. Den pärmen har jag kopierat upp och gjort ett eget ex åt henne redan innan. Den hade hon av misstag glömt kvar på jobbet och hon bor 15 mil från arbetsplatsen. Så nu löd ordern per mejl: "scanna alla papper, hela pärmen, till mig"
Ja, hade det varit frågan om att hon behövde dessa papper akut, t.ex. för ett möte hos banken eller ett styrelsemöte, så då hade jag inte knotat utan bara gjort det för att hjälpa en kollega i nöd. Men FAAAAN, hon var ju ledig idag, vad är så viktigt bland dessa papper, när hon är ledig, som inte kan vänta till måndag?? Så för att HON fibblat så måste JAG stå och kopiera i 1½ timme då jag borde ägna mig åt betydligt viktigare arbete som är betydligt mer akut.
Ursäkta egoinlägget, men det var sköööönt att få ur sig det.
Nu ett glas rött och Marabous Premium cocoa nibs. Mmmmmm...
Lugnar nerverna.