Tantvarning för 7:e gången
Jag, jag, jag skulle jag tro.
Go'natt tanter. Jag köpte förresten en ny handväska i onsdags - tantvarning! (Jag kompenserade med att köpa en ny, rosa, ganska opraktisk snobbenplånbok. )
Jag, jag, jag skulle jag tro.
Go'natt tanter. Jag köpte förresten en ny handväska i onsdags - tantvarning! (Jag kompenserade med att köpa en ny, rosa, ganska opraktisk snobbenplånbok. )
Nu har jag varit en sur, gnällig besserwissertant!
Både i tärntråden och dessutom hittade jag en bröllopskoordinators hemsida med "traditioner" som jag är helt säker på inte stämmer. Kunde inte låta bli att skicka ett mail till henne och ifrågasätta vad hon informerade brudar om.
Det är inte konstigt att det finns så många idéer om bröllop och annat. Folk tror på det första de hittar på internet och varken kollar källor eller vad andra säger. Man kan lura folk till vad som helst känns det som.
Just det Heloise - barnsäkra!
Passionsblomman, nu har jag tappat bort sidan, men det var om hur möhippor går till och har gått till (tärnor och endast tjejer). Jag har ju beviset, min etikettsbok från 1949 som motsade det hon skrivit i sin blogg.
Jag fick faktiskt svar att hon skulle avveckla den sidan och göra en ny, men hon hade fått lära sig detta på sin bröllopskoordinatorutbildning (jag ääälskar långa ord ). Jag fick namnet på läraren, så jag får väl ta och maila henne när nästa tant-med-handväska-anfall faller på.
Tinker, jag brukar sno mina handväskor mitt framför näsan på 10-åringar som får gå och gråta ut hos mamma för att dumma tanten tog den sista lila...borde jag kanske skämmas lite nu?
Fast den här var ganska snygg faktiskt, men alldeles för liten och egentligen totalt opraktisk.
Skickar med all tur jag kan hitta!
Vilket partaj Didis!
Själv har jag lite svårt för schlager överhuvudtaget. Var med dottern och en kompis till henne på konståkningsshow med schlagertema i lördags. Åkandet var kul att se på, men musiken...nåja, ungarna gillade det. Dotterns kompis satt och sjöng med i de flesta låtarna (hon är 5 år).
Tinker, just nu skulle jag gärna få krypa ner och sova i sängen, men lillan kan inte sova om jag inte har henne i famnen just ikväll.
Fjosok, hon skulle ta bort den gamla sidan, men jag inboxar hennes nya sida till dig.
Är det någon som vet hur många barn som föddes 2004 i Sverige?
Jag hittar bara 2003, då var det 99 157 stycken.
Jag var på möte om förskoleklass idag och det var så himla många ungar så jag funderar lite på om man skulle flytta upp dottern en klass så att det blir lite lugnare.
Hjälp! Man mår ju illa, som förälder vet jag inte vad jag hade gjort.
Man vill ju inte att det ska finnas sådana idioter i världen, men tyvärr så får man varje dag bevis på att flertalet verkar vara helt utan empati och totalt pantade.
Vin går alltid hem Didis!
Klara är ingen ko, möjligen en papegoja i så fall. Fint namn.
Skickar över en massa cyberchoklad till dfk.