Inlägg från: MittiPrickBrud |Visa alla inlägg
  • MittiPrickBrud

Tantvarning för 7:e gången

Hej sötisar!

Så många grubblerier och jobbrelaterade saker som är igång nu. Kan det bero på nytt år och nya tankar? Jag är ju också inne i sådana tankar väldigt mk, vad ska jag göra resten av mitt liv? Finns det något jag faktiskt kan göra... !

cantaton, jag känner väldigt med dig. Jag vet hur frustrerande det är att "hamna" i de där svackorna, och när det känns som att allt bara går åt skogen hur mk man än anstränger sig och hur rätt man än gör själv. Hatar när omständigheter man inte kan rå på ändå styr hur saker och ting utvecklas.

Fjällis, bra jobbat!

Aleta, styrkekramar till dig!

Sonja, bra tänkt, stressa inte upp dig i onödan. DU bestämmer!

soldemor, det är naturligt att man tänker på sånt som ligger nära en själv, det gör en inte till en dålig människa, och.. du tänker ju på andra också, väldigt mycket vad jag förstår!

Kram till er alla!

• MittiPrickBrud

Härliga tanter!

Gillar verkligen er så mycket!
    Hoppas att helgen blir bra för oss alla!

Nu ska jag in till stan och försöka hitta lite fina kläder till min överstora kropp. Nästan alla mina kläder är för små. Har kommit fram till att jag måste kunna klä mig snyggt i väntan på att bli mer normalt stor igen.

• MittiPrickBrud

Hmm.. fredagkväll och ingen här.Lever ni IRL också?!

Godnatt alla fina tanter!

• MittiPrickBrud

Men åh.. lilla blompojken då!
    Jag blir så ledsen när jag tänker på att barn kan vara så elaka. Kram till er båda!

cantaton, det låter ju jobbigt att betala mk för ngt som bara ska användas två dagar! Har du kollat blocket, där kan man ibland fynda sånt som blivit över vid byggen odyl.

Vad gäller bysten.. tja, det enda positiva jag kan se med att jag ökat i vikt så mk de senaste åren är väl att jag på köpet fått bröst! Undrar bara vad som kommer att hända med dem nu när jag bestämt mig för att ta tag i vikten och bli smal igen.

Nåväl, jag kommer nog inte att lägga mig under kniven i vilket fall som helst, är alldeles för feg för det. Ingen operation i onödan här inte! Har fått göra nödvändiga operationer och därefter bestämt mig för att inte ta bort eller lägga till något ytterligare. Jag försöker vara glad över att ha en kropp som lever och fungerar trots allt.

Ingen nedvärdering av dem som väljer annorlunda, det är ju fritt upp till var och en.

Idag är det äntligen klart på målerifronten här hemma så nu kan jag placera ut mina instrument och möbler på rätt plats igen. Härligt!

Kram

• MittiPrickBrud

Tittar in en snabbis och säger hej.
    Har städdag idag.. '
    Haft målare här några dagar så hela lghtn är i kaos. Nu är han klar och det är dags att få ording på torpet igen.

kramar alla, hinner inte ens läsa ikapp!

• MittiPrickBrud

Jajamensan, nu har jag träffat sötaste Cantaton!
    Det var trevligt och givande tycker jag! Får se vad det kan leda till... Gotjejen, tack för "dejten" !

Jag funderar också på VV som viktmetod. Det är mycket som lagt sig till rätta lite väl stadigt på min 160 cm kropp och jag behöver få bort dem! Har stor kunskap (tycker jag!) om bra mat, men lyckas ändå gå upp mer o mer för vart år som går. Nu ska det bli ändring.

Kram o på återhörande!

• MittiPrickBrud

...hm.. kanske min röst passar bäst för jazzlåtar...

• MittiPrickBrud

Men Jiiiises!
    Hitta en häst
    Stackaren.. Kan inte du hävda som Pippi Långstrump, att det man hittar får man behålla!

Nattis på er fina tanterna!

• MittiPrickBrud

Gärna det Aleta. Jag tycker det är kul att sjunga ihop med andra och jag lägger gärna stämmor... !

Aleta skrev 2010-01-20 19:45:52 följande:
    Då kan vi sjunga duetter.
  • MittiPrickBrud

Diz, jag startar gärna band.
    Tyvärr blir resvägen lite väl lång från stockholm... *L*
    Hoppas det blir bra hur du än väljer att göra. Jag förstår ditt dilemma jag också. Har varit med i en liten kyrkokör under flera år, efter det en medelstor gospelkör. Hade absolut roligast i gospelkören, det är sånt drag och sån glädje i den musiken. Trots att det är en kör med ca 40 pers så fanns det utrymme för även lilla mig att då och då få ett solo. Men som du säger, "konkurrensen" är hård.
    Svårt att råda dig, du måste nog gå på din magkänsla.

Sonja, ännu en körsångare, så roligt!! Verkar som att vi utan vidare skulle kunna bilda vilken slags gemensam musikverskamhet som helst , vi tanter. Tänk er: Tanterna presenterar VÅr bästa tid är NU. Vi kan ju kalla oss Stödbandet
    Jag kan ta på mig att skriva våra låtar, specialskriven musik framförd av oss, läckert eller hur!

Cantaton, du är med eller hur?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången