• Sonja68

Tantvarning för 7:e gången

Ja, och han har själv sagt att han gillar mig för det är rak kommunikation. Suck. Jag mejlade ett gruppmejl till berörda personer och skrev vad var och en av dem säger till mig och att de får reda ut mellan varann och inte kontakta mig förrän de är överens om hur det ska vara.
    Skrev också att det är svårt att tro att vi jobbar på ett högteknologiskt företag inom kommunikation!
    Min underskrift var: Sonja, Springflicka/Budbärare/Slaskhink

• Sonja68
    Cantaton skrev 2010-03-11 18:24:26 följande:
    Äsch, är det nu jag är tanten i gänget alltså? Min sambo ifrågasätter ofta varför jag hänger i en tanttråd, haha. Men det är alltså för att jag POSTAR preliminärdeklarationerna.Annars gör jag också ALLT på internet.
    Hihihi! Exakt!
  • Sonja68

Ja, jag var kanske inte lika diplomatisk som vanligt, för jag var förbannad! Jag skrev rent ut: Lyft luren, MSN:a, skypa eller vad som helst med varandra.

• Sonja68
    Cantaton skrev 2010-03-11 18:28:14 följande:
    Kan man vara tant vid vilken ålder som helst?
    Jepp, det kan man!
  • Sonja68

Hej Dfk! Hur mår du?

Jag har precis scypat med min fd kollega från USA. Helt fantastiskt att se henne! Och hon fick äntligen se hur stora mina flickor blivit!! TEknikens under... voj, voj!

• Sonja68

Ja, Blomman, du borde verkligen skriva krönikor. Du är så fantastiskt duktig på att uttrycka dig!

På tal om Scype, berättade jag att vi installerat kameran nu och att flickorna pratade och sågs med farfar o farmor och sin lillkusin i helgen! Helt fantastiskt.
    Farmor sa: "Nu är ni sådär långhåriga igen, ni måste klippa luggen"

• Sonja68
    Aleta skrev 2010-03-11 19:25:17 följande:
    Ja, Sonja, jättebra. Om jag var din chef skulle jag befordra dig!En gång har jag skickat ut två medarbetare som satt och skickade elaka, dolda pikar till varandra i flera dagar. När det hade hållit på några dagar så fick jag nog."Ut härifrån, båda två!" skrek jag "och kom inte in igen förrän ni har rett ut det här så att ni kan uppföra er som vuxna människor."Jag vet inte vad som hände när de var ute, men de kom tillbaka efter ett tag och skötte sig efter det. (De hade väl fått en ny gemensam fiende antar jag. )

Ja, visst borde jag bli belönad på nåt vis för att jag är en föredömlig medarbetare Befordrad behöver jag inte bli, titlar bryr jag mig föga om, är så van att vara längst ner i hierarkin på jobbet så det gör mig inget, men gärna en pengapremie eller löneförhöjning

Först fick jag ett stelt mejl i morse av VD:n om hur det skulle vara. Sen ringde den inblandade Sverigechefen, tillika delägare och styrelseledamot, och började motsäga VD:ns kommentarer. Jag sa iskallt: "Prata inte med mig, prata med honom. Återkom när ni kommit överens.Före dess är jag inte intresserad."
    Då sa han skamset att jag hade rätt och att han skäms å ledningen vägnar för bristen på kommunikation och sedan sa sa han att han tyckte mitt mejl var jättebra.

Sedan kom ett nytt, vänligt mejl från VD:n där han meddelat att de håller på och pratar med varandra nu och ska reda ut alltihop och hitta en gemensam linje för hur det ska hanteras och sedan återkomma till mig.
    På kaffet skrattade vi och surrade på som vanligt

Fjosok: Den är underbar!!

Soldemor: Ja, det är uppenbart ett VD-syndrom, hade också en som skrev med stora, svarta tuschpennor tvärs över fakturan: "Vad är detta?!". Och tillbaka till mig. Utan att fråga den som var ansvarig för kostnaden.
    Han skrev så precis varje gång. Om jag inte minns fel så köpte vi en stämpel med just texten "Vad är detta?!" på åt honom tillslut. Eller tänkte göra det.
  • Sonja68

Cantaton: S trålande! Både att du fått kontakt med en kurator som verkar vettig och pappas rehabilitering

Här skiner solen, snön gnistrar vit,vit,viiiiit och vi hade -20 inatt.
    Skidloppet är inställt, men jag och flickorna ska med brorsan och hans familj och åka skoter istället imorgon
    Det går an att vara gräsänka. Hade maken varit hemma hade vi inte rymts i skoterpulkan. Vi har nämligen ingen egen skoter.

• Sonja68

Fjosse; visst får vi se det färdiga resultatet sen (vattnas redan i munnen) ?

• Sonja68
    Heloise skrev 2010-03-12 12:48:40 följande:
    Hon är jättegrinig för att Panzer har kattsäkrat kylskåpsdörren. Går runt och tjurar, dessutom så avslöjade hon sig totalt igår, när hon slet och slet med dörren, efter att den vart kattsäkrad.Goooo Sonja!
    Fniss; söta kissen
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången