• Fjosok

Tantvarning för 7:e gången

Måste få skriva av mig lite. Inte för att det hänt nått eller Fjosok är nere, snarare tvärtom, men fundersam är han.

Jag ska på lägenhetsvisning i veckan, kolla in en tvåa på 45 kvadrat ungefär en kilometer från min nuvarande lägenhet. Den börjar på 699 000:- och det är schysst för att vara här i en rätt så attraktiv stadsdel.

Satt också och kollade hus i mina hemtrakter. En villa modell 4 rum med hemman för mindre kostnad, plus nyinstallerad pelletspanna 2 mil från stan.

Sitter och leker med tankarna om att kunna äga ett hus där jag har ett rum för hobbyn, klänningarna kan vara framme och jag har plats för mina sygrejer och musikinstrument (5 gitarrer, en elbas, två synthar, elpiano, dragspel, mandolin och fiol tar plats).

Man har även egen mark att jaga på, en garageplats för en MC och en livskvalitet som antagligen är enorm, vill jag tro.

Men kanske det är romantiskt tänk och dravel?

Hmm ...

• Fjosok

Jo, men i ödebygder när man är van servicen runt knuten, Sveriges bästa utbildningsutbud och Sveriges största stad bara 45 minuter bort.

Skulle kännas knas, är ju eg upplänning rent mentalt verkar det som. Mammas släkt härstammar härifrån innan dom flyttade norrut, kan vara det

• Fjosok

Förrsten, bilder på nya rosa bakelserna i mitt galleri, eller en av dom "vuxna" klänningarna.

Är supernöjd men puffvarning utfärdas

• Fjosok

NJa, jag kolalde mest runt skelleftebygden och max 2 mil från stan där vägarna är bra. Mest på skoj, vet att det kanske inte är den staden som är "min plats" riktigt. OM man vill ha nära att kunna jaga så bör man ju bo både sjö och skogsnära ...

• Fjosok

Tack Sonja för klänningsberömmet. Jag är riktigt nöjd, dom kostade trots allt bara 500:- för den stora och 300:- för den lilla att sy upp. Sen 500:- i frakt och vi får se vad tull/momsfolket tycker om detta men hur som haver så är väl tull/moms på 800:- inte det värsta man kan behöva betala.

Bild på näbbklänningen (den jag fick) är uppe nu också.

• Fjosok
    Cantaton skrev 2010-01-25 13:47:04 följande:
    Fina de blev!
    Tack, eneklt, modernt men puffigt är ledorden för denna design. Många undrar omvarför klänningen har tygrosorna men de tär för att dölja axelbanden som sitter under där. Vill nu nån klåpare ta bort rosett och puffärmar så ska det mao gå att sy om denna till en klänning med breda axelband på en grisblink
  • Fjosok

Nu ska det sägas att OM nån sprättar puffärmarna OCH rosorna tar jag fram min voodoo-docka och ser till att personen får ont i magen i tre dagar samt nageltrång.

Just det!!

(Om nu någon blir upprörd för att en prästkandidat i Svenska Kyrkan skrev det ovannämnda och nämnde voodoo kan jag säga det redan nu att det som står är ett sk skämt, dvs inte på allvar)

• Fjosok

Det finns bara ett pnuttefunttigt problem.

Vi är tre i familjen, jag är ensambarn och som ni vet, inte direkt giftbar. I vår lilla familj finns nu tre hus och en lägenhet, på tre personer. Jag kommer således att ärva rubbet så ska jag stå där med ett fd mindre lantbrud, ett mindre hus i inlandet med 2 sovrum OCH en sommarstuga modell sommartorpet vid havet PLUS ett extra hus en dag.

Lyxproblemen Agaton och Orvar jag vet, men ändå ...

• Fjosok
    MittiPrickBrud skrev 2010-01-25 16:18:00 följande:
    Fjosok.. ja..lyxproblem kan man tycka Jag skulle inte ha ngt emot det där torpet v id havet! Men allvarligt, om du känner att det är för mycket, ett problem.. Kan du inte sälja när den dagen kommer? Inte allt kanske, men det du har minst behov av? p.s Varför är du inte giftbar? Har inte uppfattat det , sorry att jag missat ngt som ni kanske har pratat om innan jag kom tillbaka in i tråden...
    Inget jag pratar högt om längre :) Men om man säger så att jag kommer inte att gifta mig eller leva med någon. Sannolikheten är ungefär lika stor som att grisar flyger eller att månen är en cheddar
  • Fjosok

Nä, orkar inte vara nedstämd över det längre. Och orkar inte med andra gnat och tjat, men det är en annan femma

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången