• Soldemor

Tantvarning för 7:e gången

Och ¨så klart, when in Kivik don't miss sillen hos Buhres!

• Soldemor
    Aleta skrev 2010-04-03 21:00:58 följande:
    Fjosok, har du kollat garderoben så att hon inte har varit och snott en av dina? Tanter, jag fick se dessa arbets/trädgårdskläder när vi gjorde ett snabbstopp på en handelsträdgård idag - vill haaaaa!www.gardengirl.se/index.php
    ohhh! Vill också ha! Då skulle jag kunna glida runt i trädgården och plocka bär och rabarber med stil! De är förresten på väg upp, rabarberna alltså!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-04-04 13:45:51 följande:
    Aleta, nä jag sitter på en stol och gråter och gråter. Jag testade imorse, då jag ju är på dag 28 (även om min egentliga testdag är på torsdag)Jag orkade inte med fler mardrömsmornar och att springa på toa och nojja hela dagen mer. Det visade så mycket minus det kunde. Helt tomt och vitt i rutan som det blå strecket skulle vara i. Lika tom känner jag mig inombords.
    Här får Blommis en jättekram!
  • Soldemor

Börjar bli dags att göra sig i ordnig för dagens gudstjänst, familjemässa. Påsknatten blev jättelyckad! Det kom 29 st och många som vi inte kände igen, jättekul! Kyrkvärden trodde att det kanske kunde komma 10 st, men de bara vällde in! Det gör vi om nästa år!

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2010-04-05 13:50:35 följande:
    Nä, jag ber inte så mycket om ursäkt egentligen. Jag ill bara poäntera att jag är medveten om att jag är rätt självupptagen just nu. Och att jag inte tänker fortsätta vara det forever.Kolla alla de här hönorna! Den sista rasen är rödlistad, sådan kan jag kanske leta rätt på? Men de är vaädans små verkar det...undrar om de får ägg små som fingerborgar?
    Du får vara precis som du känner för! Just därför tycker vi så mycket om dig, för att du är du! Vi tänker på dig jättemycket!
    och
    här är
    en JÄÄÄTTEKRAM!
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-04-06 12:20:12 följande:
    Tack ! Firade med en heldag med familj och vänner i slalombacken. Sol, snö, skidor och Glühwein! Sämre sätt att fira finns det
    Som att exempelvis städa ur en källare? Det gjorde maken och jag på vår 11-års bröllopsdag. Först hade vi en kyrklig välsignelse över vårt äktenskap med förnyelse av vigsellöftena. Sedan gick vi hem och röjde i källaren, för vi hade precis köpt huset vi bor i nu. Nej, det var inte jättekul...
  • Soldemor
    Sonja68 skrev 2010-04-06 12:26:13 följande:
    Du Soldemor, visst drar det ihop sig nu till TV-debut? Tänkte helt osökt på dig igår när jag så Richard på TV. Du o Richard, vettu'
    Jo tack, det hade varit något (suckar lite längtansfullt). Bra att du påminde mig, jag måste börja packa!
  • Soldemor

Min chef ringde mig vid 18-tiden idag och frågade om jag ville gå på en kurs imorgon som hon skulle på, men har fått förhinder. Ja tack, det handlar om kommunikativt ledarskap, spännande! Sedan blir det att åka direkt t jobbet och projekt konfirmation och fotografering av konfirmanderna! Tänk, vi är redan där, känns som om det inte var så¨längesedan vi började!

• Soldemor
    Heloise skrev 2010-04-07 00:55:52 följande:
    Ja, jag tänkte detsamma. Ganska coolt att "chefen" har telefon
    Ha ha, finns väl mellanchefer också! Tänkte närmast på min kyrkoherde. Där fick jag skrattet jag behövde efter en totalkaosig förmiddag!
  • Soldemor

Här kommer jättekramar från mig också, och lite buffar från mina snuttar! Om du inte har alltför långt till Kalmar, så kanske vi kan ses när jag kommer på utställning i juli?

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången