• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Haha, jag ska nog fixa till ett och annat i låten Framför allt sången Men ja, slutet också. Hur tänkte de där?

• Cantaton

Och grattis till beställningen, säger jag här också Ska du både skriva och sjunga?

• Cantaton

Tungt. Jag kan ju ingenting om det där, har ännu inte försök få några barn och hoppas givetvis inte att det ska bli några problem då heller. Det räcker med vestibulit. För några år sedan grät jag så över min vestibulit för att jag trodde att jag aldrig skulle kunna utstå smärtan tillräckligt för att kunna försöka få barn. Jag menar - redan då. Och då var det inte ens på tal. Så bara den lilla bråkdel av "sorg" jag kände då får mig att inse hur jobbigt det måste vara för dig/er. Och som ni kämpar! Åh, jag hoppas så för er skull att den här metoden kan hjälpa. Ni är starka som inte ger upp.

• Cantaton

Ja, jag tackar också för att du delar med dig. Jag funderar faktiskt VARJE vecka på just det där. Tänk om det blir för sent. Själv ville jag ha barn redan när jag var 19. Och jag skulle vilja ha ett barn NU också. Men jag har en sambo som vill plugga klart, ha ett förstahandskontrakt på boende och fast jobb innan det blir några barn. Sunt, ja. Nu är jag ju bara 23, så jag har väl några år kvar, kan man tro, innan det behöver bli problem. Men det där med att faktiskt inte veta...! Jag tycker att det är bra att du tar upp det. Jag känner mig redan "sen". Men det är andra tider nu än en och två generationer bakåt. Mamma var 20, mormor 17, farmor 21... Jag "trodde" liksom att man skulle få barn runt 21. Och ville. Hmm... Nu börjar i alla fall några i min omgivning få barn. Sådana jag gick hos dagmamman med, kusin, barndomskompisar. Alla de här bor dock kvar i Villa-Täby eller -Vallentuna. Mina stadsvänner har inga tankar på barn. Det slog mig igår just den kluvenheten. Jag VILL bo i villa i Täby och ha barn - som mina barndomskompisar lever. Jag BOR i lägenhet i stan och barn tycks inte vara aktuellt - som mina nuvarande vänner...

• Cantaton

Det låter spännande! Är det fikaaktigt eller matigt?

Heloise skrev 2010-03-09 16:16:48 följande:
    Jag med friskis here we come, fast Panzer kallar det knubbis och studsis, haha. Kan verkligen rekomendera vallmomuffins, luktar jättegott, och ser himla läckert ut.Kram på er
  • Cantaton

Nu har jag yogat, stretchat, stått planka och sidoplanka, gjort armhävningar, skurit luften med svärd, försvarat mig mot fiender, gjort "snöänglar"... och jag vet inte vad! Flow är ett galet pass som är jobbigare än man tror "Lite yoga med hunden är väl inte så farligt". Och hunden är verkligen inte att underskatta, men man får heller inte glömma de där plankorna och armhävningarna och...

Det känns så i ryggen. Hela förra veckan hade jag träningsvärk i ryggen efter afropassen jag var på. Nu hade värken stillat sig, men så fort jag tränade nu kände jag av det. Stackars rygg.

• Cantaton

Haha. Men tänk hur många par som kanske får ångest en sån dag? Åhnej, nu MÅSTE vi!!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången