• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

JA! Pluggar du nåt inför? (Typ lönlöst för det kan ju komma vad som helst...)

Soldemor skrev 2010-01-14 09:28:46 följande:
    Nej, just tidspressen är lite läskig!
  • Cantaton

Igår kväll fick jag min broschyr till mässan layoutad. ÅÅh alltid så nervigt och spännande att se resultatet! Måste säga att den känns exklusiv. Jag visste att jag valde rätt person till att hjälpa mig! Efter mitt kaos senaste månaderna är det jätteroligt att verkligen jobba mot något - i det här fallet mässan och alla omkringmarknadsföringsgrejer jag planerat samtidigt!

• Cantaton
    Aleta skrev 2010-01-14 10:09:49 följande:
    Lillan har ont i ryggen igen. Nu sitter jag och väntar på att de ska ringa från sjukhuset. Usch, jag är så himla orolig!
  • Cantaton

MittiPrick, ja, det känns spännande och motiverande!

Solde, pigg-te är bra Låter som en väldigt bra strategi att plugga på den boken!

Heloise, ja, det tar galet mkt tid att skriva uppsats, men samtidigt är det något av det bästa jag har gjort... Jag är faktiskt bra stolt över vår (kandidat-) uppsats. Den ligger säkert mest o dammar nu också, men den hamnade åtminstone på bordet hos Stockholms kulturförvaltning som blev paffa över hur vi kunde veta och förutsäga så mkt om ett system som inte ens hade offentliggjorts, haha.

Daa, ah, tack! Eventuellt har jag löst det. Men bruden jag har nu på bild vet inte om det, så det är ju inte säkert att hon okejar det.

• Cantaton

Jag tycker iofs att jag lärde mig massor av att skriva uppsats. Dels till bakgrundsdelen när vi försökte få oss en bild av branschen och sedan när vi intervjuade producenter för att se hur de arbetade med sin marknadsföring. Det senare var väldigt intressant när vi ställde det mot vilka tipskällor publiken går på när de ska se en föreställning. Producenterna klagade över hur dyrt det var med affischer, annonser men att det är det som krävs etc, och så var det inte alls det som fick publiken att gå på föreställningar.

Heloise skrev 2010-01-14 12:04:19 följande:
    Det är ju jättebra att du är stolt över er uppsats, det ska man vara efter att man har lagt ner så mkt tid!Jag har också skrivit en "kandidatuppsats",jag hade tom självaste boktipsetsnubben som examinator men jag ser inte poängen med att skriva uppsatser. Ingen av de bibliotekarier som jag pratat med har behövt visa sin uppsats. Ingen arbetsgivare har varit intresserad av att läsa deras uppsatser. Jag tar ändå studielån för att utbilda mig, då vill jag få ut det mesta av min utb och tramsa med uppsatser anser jag inte vara det bästa möjliga. Det finns massor av områden vi inte haft kurser i! Men nä vi måste skriva uppsatser, istf att verkligen lära oss något!
  • Cantaton
    Sonja68 skrev 2010-01-14 12:14:10 följande:
    Hej... rusar in för jag måste gå på lunch, håller på att hungra ihjäl!!Aleta: Håller tummarna för dig och din lilla tjej ♥Idag för 7 år sedan hände det största som hänt mig i mitt liv; jag blev mamma. Vill ni se en bild på en tandlös, glad go-gumma, skrolla ner under jubilarer och grattis:www.nsd.se/familjeliv/jubilarer/Kramen till alla!
  • Cantaton

Tänk att få vakna är väldigt vacker. Jag har sjungit den på dop.

O justja jag har ju glömt att skicka mail till dig fjällis. Nu när vi talar om låtar. Jag är lite tankspridd!!

Sonja68 skrev 2010-01-14 12:17:12 följande:
    Fjällis: ang solon på begravningar så har jag bl.a. sjungit dessa: Bred dina vida vingar (min favorit), Härlig är jorden, Som en bro över mörka vatten, Tryggare kan ingen vara, Oändlig nåd, Den första gång jag såg dig (de ville ha den), Höstvisa och en som min kompis cancersjuka mamma hade önskat sig: Morning has broken, men på svenska "Tänka att få vakna". Den var faktiskt fin och med en fin text.
  • Cantaton

Oooh. Jag har inte en sådan företagsannons som du, utan kommer ha banner på högersidan. Kul att vara till inspiration

Jag är själv väldigt inspirerad just nu!

MittiPrickBrud skrev 2010-01-14 12:37:56 följande:
    Har just uppdaterat min annons, inspirerad av dig cantaton.. Ingen banner dock.. upptäckte att man kan lägga till video.. har en målare här nu, dag 2. Blir tydligen inte klart idag heller, så det blir till att leva provisoriskt även i morgon.. Bläh...
  • Cantaton

DET håller jag dock med om

Heloise skrev 2010-01-14 12:39:19 följande:
    Naturligtvis kommer jag att lära mig något. Det jag vänder mig emot är att vi måste lägga ner en hel termin på att skriva en uppsats, när det finns så mkt som vi inte ens har nuddat. Det bore finnas två inriktningar, en mer forskarförberedande( som får skriva uppsatser) och en arbetsförberedande( utan uppsats, men kanske mer praktik).Jag vill inte forska, jag är nöjd efter 5 års univstudier. Däremot vill jag lära mig mer om de olika katalogiseringssystemen som alla bibliotek är uppbyggda på, vi har ägnat 5 veckor åt det. 5 veckor åt nått som är en av de största och viktigaste delarna i bibliotekarieryrket, kunskapen att katalogisera och kategorisera texter. Problemet är att B&I( bibliotek och informationsvetenskap) är ett ungt ämne, och kämpar med näbbar och klor för att bli uppfattade som en akademisk utbildning, ergo allt handlar om forskning. De har fått stor kritik för detta ifrån andra studenter, blivande arbetsgivare som får oförberedda bibliotekarier, som iofs kan skriva en anvstudie men som itne för sitt liv vet vart de ska placera Albert Camus "Främlingen" (Filosofi? Skönlitteratur?) eller som ens kan förklara skillnaderna mellan Dewey decimal system och SAB( svenska katalogiseringssystem). Det är därför jag retar upp mig, eftersom jag kommer att komma ut oförberedd, och det försämrar mina möjligheter att få ett jobb eftersom jag kommer att kräva minst ett par års "utb på arbetsplatsen", det är ju ganska tragiskt efter 5 års studier och 200 000kr i studielån, men det är klart jag kommer att ha en uppsats klar och det är ju huvudsaken!
  • Cantaton

Den kostar ju mer och ligger ute betydligt kortare tid för pengarna, men på kort sikt tror jag att det är bättre

MittiPrickBrud skrev 2010-01-14 12:50:57 följande:
    Heloise, jag håller med och skriver under på allt du skrev!Canta, jag undrar om inte en banner på sätt o vis är bättre.. Den syns ju direkt s a s!bruttan, det finns ju faktiskt en bok om det Den är rätt gammal nu men jag minns att den var poppis ett tag (alltså en bok om kvinnligt och manligt språk) "män är från venus och kvinnor från mars " tror jag den heter! Inte för att jag seriöst tror att du verklgigen efterfrågade det
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången