• Cantaton

Den första var ovanligt fin för att vara maräng

Fjosok skrev 2010-03-12 08:59:23 följande:
    Godmorgon!Har en bild på mina nya ankellånga (och tyllspängda) rosa maränger i galleriet nu.Vad tror ni?
  • Cantaton

Men hallå! Nu snöar det ju igen!! Imorgon har jag beställt sol. Bäst att snön snöar av sig helt idag så att solen hittar fram imorgon.

• Cantaton

Ja, visst ser vi fram emot lite mer terror. Lite klent med det idag, tycker jag!!

Nu är jag klar i tvättstugan för idag. Skönt.

Ikväll kommer mamma på namnsdagsmiddag. Vet inte vad jag ska laga...
    Soldemor skrev 2010-03-12 11:01:07 följande:
    Här snöar det tack och lov inte!Bruttan: Vi ser fram emot mycket terroriserande närvaro framöver!Skall ha en jättebegravning idag och vara i kyrkan om en timme, känns liksom inte lönt att påbörja något, kan ju lika gärna kolla runt här en stund!
  • Cantaton

Bra, Sonja!!!

Nu har jag haft kontakt med en av psykologerna på pappas rehabavdelning. Ska träffa henne på tisdag eftermiddag. Ser faktiskt fram emot det. Hon lät jättetrevlig och ville redan i telefon höra vad jag vill bena i, om jag hade varit på kurator-/psykologsamtal förut så att jag visste hur det gick till eller om jag skulle komma dit och var helt ny för situationen och sådana saker. Det tycker jag är att göra sitt jobb. Psykologiskt, liksom

Och så har jag precis chattat med pappa. Han har fått en övning där han ska göra en Powerpointpresentation om något ämne. Då ville han passa på att göra något blödningsrelaterat, så att han lärde sig mer om det samtidigt. Han undrade om det var något jag var speciellt intresserad att veta mer om. Jag gav några förslag:

1) Hur shunten fungerar (jag är helt fascinerad över den! Läkarna sa att de ville opererar in en shunt - vilket jag inte ens visste vad det var - och vi var alla livrädda över ytterligare en operation. Och så från att ena dagen ha sett pappa helt apatisk och intresserad var han ett par dagar senare (efter att ha fått shunten inopererad) helt med i samtal och kunde gå!!)

2) Vad som är skillnad på en kärlspricka och ett vanligt aneurysm.

3) Hur man bygger upp kroppen, musklerna, krafterna igen efter att ha legat ett par månader på sjukhus och "förtvinat".

Får väl se om han nappar på nåt eller går en egen väg

• Cantaton

Hmm. Lilla kissen då.

Heloise skrev 2010-03-12 12:48:40 följande:
    Hon är jättegrinig för att Panzer har kattsäkrat kylskåpsdörren. Går runt och tjurar, dessutom så avslöjade hon sig totalt igår, när hon slet och slet med dörren, efter att den vart kattsäkrad.Goooo Sonja!
  • Cantaton

Nä... jag var uppe klockan 8 (bra för att vara jag) och tvättade. Men jag har inte lyckats jobba något. Och jag har ångest över att mamma ska komma hit på middag för jag vet inte vad jag ska laga, och jag måste handla, och det känns så stökigt och jag känner mig sådär värdelös idag igen. För varje dag jag inte jobbar vet jag ju att jag måste ta igen det nån annan dag. Och hur ska jag orka den där andra dagen??

Men jag är stolt över att jag tagit reda på namn och nummer till kuratorn på sjukhuset och ringt dem när de efter en vecka inte ringt mig.. Så nu har vi ju bokat in tid... Och jag har tackat nej till ett uppdrag, vilket också var jobbigt, men jag gjorde det. Och jag har givit besked angående en kurs osv. Så jodå, jag har gjort småsaker. Såna där som jag faktiskt i vanliga fall (när jag är mitt normala jag) tycker är de jobbigaste. Att ta tag i och ringa de där små samtalen. Men sedan blev jag trött och lade mig och läste. Har bett en kompis ta ut mig i solen och hon kommer om 20 minuter och går med mig ner till Västerbroplan. Därifrån kommer hon att åka vidare, och jag skulle kunna handla till ikväll...

• Cantaton

Sonja, tack för omtanken. Jag somnade och vaknade abrupt av ringklockan på dörren. Jag var så trött att jag skakade långt efter att jag kom utanför dörren. Men vi promenerade bort i solen. Sedan skulle hon ta en buss och då gick jag in i affären och handlade. Det blir kyckling och risotto. Efterrätt orkade jag inte ens tänka på, så eftersom sambon önskade glass och mamma är förtjust i marängsviss blev det det senare. Lägligt nog träffade jag grannen i affären. Vi känner inte varandra alls, de är relativt nyinflyttade (faktiskt är paren på båda sidor om oss nyinflyttade), så först kändes det jättejobbigt när jag var så nere. Men sedan var vi klara samtidigt, så då promenerade vi tillsammans hem. Han var jättego och erbjöd sig att bära åt mig (vilket han inte behövde, och vilket mest hade försvårat för honom eftersom han redan hade en kasse och höll hunden i koppel i andra handen). Trevligt att säga mer än "hej" i porten

Jag känner mig nu lite lugnare.

dfk, tack

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången