• Aleta

Tantvarning för 7:e gången

Vad kul med radioprogrammet Cantaton!

Jag har inte sett konståkningen, men jag brukar gilla det. Särskilt isdansen (som jag tyckte var uuuurtråkig när jag var liten, då var det bara damernas som gällde ).
    Ni som brukar följa konståkning, minns ni vad det där kanadensiska syskonparet hette som gjorde en så fantastisk isdans till panflöjtsmusik?
    Första gången de gjorde det var helt otroligt, men domarna fattade inte det. Till nästa tävling (VM? OS?) gjorde de om dansen lite och vann, men jag tycker att originalet var bäst. Vet ni vad jag talar om? Hon hade röd klänning och dansen handlade om sydamerikas historia.

• Aleta

Heloise, så jättetråkigt, skickar kramar.

Och Villemoa - Grattis!

• Aleta

Det var inte den här du menade då?

MittiPrickBrud skrev 2010-01-22 20:20:08 följande:
    Hittade på youtube dettaJane Torvill och Christopher Dean, OS i Turin 1984. Kan det vara det jag tänkte på? Är det så längesedan , helt sjukt!I alla fall, detta var helt fantastiskt så kolla gärna på det om ni är intresserade! Ett så samåkt par, varje rörelse är helt unison. Man blir på något sätt förvissad om att kärlek finns
  • Aleta

Isabelle och Paul Duchesnay!
    De förändrade isdansen, publiken älskade dem och skrek och gav dem stående ovationer. Isabelle var gift med Christopher Dean ett tag och gjorde mycket av koreografierna. Domarna var mycket skeptiska och ville inte ge dem bra poäng. Det tog flera år innan de blev accepterade.
    Jag mindes dessutom fel, de var födda i Kanada men tävlade för Frankrike. (Hmmm, Kanadas domare brukade ge dem extra låga poäng...)

Det bästa jag har sett, jag glömmer aldrig detta. Jag grät. Tyvärr så är det så himla dålig bild.

Jag har för mig att de ändrade koreografin lite och gjorde den på nästa års tävlingar (återigen, stor skandal, samma kläder två år i rad! ) och då fick de bättre poäng. Domarna var tvugna att ge med sig.

• Aleta

Cantaton, nu har jag sett den! Jättebra, precis rätt stuk på annonsen för att man ska titta till. Snygg hemsida och sång också.

• Aleta

Tack för kramarna MittiPrick!

Fjosok, ett hus är skönt att ha, men det är ju mer jobb, trädgård som ska skötas, underhåll osv.

• Aleta

Heloise, kramar till dig och Panzer, så sorgligt.

Kramar till alla andra också, det är kul att få följa med i allt som ni har om kring er!

• Aleta

Diz, klänningen med axelband. Alla var fina, men man har roligare i en klänning med axelband!

I'm yours, vilka fina hus! Det fanns flera som jag gillade, men ditt var ett av de finaste. Fanns i gult också såg jag. Vet du vad de har för priser?

Cantaton, snart får Carola gå på dina releasepartyn ska du se!

• Aleta

Man har roligare i klänningar som inte är axelbandslösa helt enkelt!

Fjosok skrev 2010-01-26 20:30:06 följande:
    Aleta: man har roligast i en klänning med ärmar!!!!!(tror jag, min erfarenhet själv är ju begränsad till 0)
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången