• Cantaton

Tantvarning för 7:e gången

Idag tränade jag sista gången hos PT. I alla fall för nu. Nu ska jag klara mig på egen hand och genomföra hans olika program två gånger i veckan för att sedan komplettera med konditionsträning och gruppass. Hoppas det funkar Märker nästa vecka!

Men förkylningen sliter på mig. Har inte gjort något vettigt sedan jag kom hem förutom att laga och äta mat. Såg fram emot att se ett program på TV (halv åtta hos mig), men somnade ifrån just det...!

Nu har jag iaf lämnat mina kommentarer på broschyrlayouten. Hoppas hon är lika snabb på att "åtgärda" dem som hon var med att göra layouten! Den känns jag och den känns exklusiv. Kommer bli kul att dela ut dem på mässan sen!

• Cantaton

Sån reklam intresserar inte mig, så då har jag inte noterat särskilt mkt angående den heller. Men det är inte snyggt!! Det var väl någon knäckebrödsreklam för 1½ år sedan där det stod "innomhus" eller något liknande på massa affischer runt om i stan. De blev nedringda och fick byta ut varenda affisch...

passionsblomman skrev 2010-01-14 22:28:51 följande:
    Apropå reklam och banners.....har ni möjligen sett den från Dentaworks med reklam för viiiita tänder?Och har ni isåfall händelsevis sett att de skrivit "hur vita DEM är"? Alltså, värsta feta grammatikfelet mitt i reklamen, tja, inte höjer det MITT förtroende för vederbörande företag och produkten de vill sälja.
  • Cantaton

Självklart, jag kan lägga upp den på min hemsida sedan! Men det är inte så mkt som ska ändras - mer att två ord blivit fel när det blev layout och att nån rad ska flyttas ner osv. Dvs inga större ändringar. Så om du är väldigt nyfiken (o kan ta emot relativt stora mail) kan jag maila för beskådan redan nu

Bobou skrev 2010-01-14 23:51:02 följande:
    Cantis, har du möjlighet att lägga upp en broschyr för beskådan efteråt? Vore kul att se!
  • Cantaton

O när man talar om det kommer plötsligt en ny, korrigerad version i mailboxen. Snabb tjej! Undrar hur många ex man ska beställa... De uppskattar besöksantalet på mässan till 5000 pers. Sedan är det ju långt ifrån alla som ens överväger sång på vigseln...

• Cantaton

Jag har vaknat på helt fel sida idag... Eller en låg sida... Vaknade av ett samtal från ett ställe där jag sjöng på lucia. Under den konserten tappade jag ju rösten fullständigt och jag mådde så dåligt och var så ledsen när jag körde därifrån att jag fick svänga in och parkera nånstans på vägen för att jag inte vågade köra. Ingen på stället sa dock annat än att det var bra kämpat av mig. Nu ringde de dock och sa att de hade fått fakturan och undrade om inte nån av kollegorna hade ringt mig och förhandlat om fakturan. De hade ju såklart varit besvikna för att jag var så hes o inte riktigt kunde leverera. (Hon sa samtidigt att de ju anlitat oss förut och att de har för avsikt att göra detta som tradition så de hör av sig senare i år igen... så det var inte helt negativt, men iaf).

Jag hade förväntat mig ett sådant samtal - men typ veckan efter jag var där. Och jag har själv ringt dit för att fråga om en annan sak och då är det ingen som tagit upp det heller. Och jag är helt öppen för att gå ner i beloppet, det känns självklart - bara någon säger det. Och vi enades nu om att dela fakturan rakt av. Det gör ju så klart att jag ger pianisten sin andel - för han gjorde sitt jobb bra, och att min bara uteblir. MEN problemet är att jag legat sjuk i över två månader och det här var en av få fakturor jag skickat nu och därmed nästan min enda inkomst. Så på sätt och vis blev jag samtidigt helt förstörd. Jag fattar inte hur jag ska kunna betala allt denna månad. Det är första gången i mitt liv jag verkligen inte kan. Och då med flera, flera tusenlappar...

Och samtidigt ska jag trycka upp en broschyr och inser hur fruktansvärt dyrt det är. Och det känns liksom löjligt att lägga pengarna på det istället för mat och hyra... Samtidigt är det ju det som jag hoppas på ska generera pengar till mat o hyra senare i livet.

Och i samma veva - precis när jag lagt på luren - säger min sambo hejdå för att (efter en presentation idag) åka till Åre och vara borta till tisdag.

Och (många meningar och stycken som börjar med "och" här...) min förkylning gör mig helt dämpad. Som om huvudet är instoppat i en kudde. Och jag vill bara sova hela dagen... Jag känner inte ens för att stoppa nåt i munnen, inte ens te...

Vad ska jag göra? Jag måste upp ur det här. Jag ska ju göra photoshoot o spåna idéer till mässan idag...

• Cantaton

Mm, jo, det är inte så lätt. Och det visste jag. Dock hade jag ju räknat med att allt skulle ordna sig i januari då jag skulle börja halvtid på det där företaget... Och så blev det nåt helt annat på mötet vi hade nu. Och jag ska EV börja på måndag men har fortfarande inte fått besked om det!! Jag behöver det rent ekonomiskt, men då måste jag få besked också så jag kan planera min andra verksamhet...

Diz skrev 2010-01-15 09:23:20 följande:
    Cantaton vi hejar på dig, det vet du.Jag har också haft en pisseperiod på jobb, men har nu hittat ett jobb jag ska söka till och plötsligt känns allt lite ljusare... Det kommer något som ljusar upp saker och ting för dig också, det är jag övertygad om. Kom ihåg att du är fruktansvärt modig som vågar satsa på det du vill hålla på med...
  • Cantaton

Innan måndag är ju typ idag

Det är för mkt jag trott ska ordna sig och så blir det fel. När pappa vaknade upp på sjukhuset fick han en ny hjärnblödning (och det är den som tagit hårt på honom), när jag trodde att det var klart med jobbet var det uppenbarligen inte det, när jag trodde att pianisten och jag äntligen skulle dra igång vår duo efter allt som hänt med pappa hamnar pianistens mamma på akuten istället!!! Vi skulle göra photoshoot idag för att ha i marknadsföringssyfte... vi kommer inte ens hinna repa in låtar till mässan...

När jag äntligen fick veta min monterplats på mässan - och måtten - ska den nu tydligen ändras. Troligtvis till min fördel, men det är ändå svårt att planera en monter man inte vet hur den ser ut eller vilka mått den har.

Det har bara varit föööör struligt på för många plan.

Diz skrev 2010-01-15 10:04:21 följande:
    Det är jobbigt när man tror att allt kommer att ordna sig, och sen händer nåt så man hamnar i gungfly igen. Bloggade om det så sent som igår... Ibland känns det bättre när man fått ett dåligt besked, för då veeeet man iaf, och kan ta tag isaker och ting efter de nya förutsättningarna. Du ska se att det känns bättre när du fått besked ang jobbet där. Och det torde du ju få innan måndag
  • Cantaton

Jag gjorde en jätteskön övning på gymmet igår. Jag brukar mest tycka att den är jobbig, men igår var den skön, för jag fick ut frustrationer eller nåt. Man tar ett kliv upp på en stepbräda genom att stampa på den, ner och upp med nästa fot som drämmer i och så vidare. Åååh vad skönt det kan vara att stampa ibland Man står ju inte direkt och gör det på samma sätt som när man var barn och inte fick sin vilja igenom!

Fjällbruttan skrev 2010-01-15 10:32:51 följande:
    Cantaton, kramar i massor till dig! Vilken skitperiod just nu, tycker att vi hjälps åt och kastar ut skiten bums!! Diz, HEEEEJ Kul att se dig, mindre kul med tut´s tand och korkade företag.... kastar ut den skiten med!!Jag beställde min klänning på www.plussizebridals.com funkade kanon, och de har även klänningar i "normala" storlekar.Det är en orginalklänning men blev inte så dyr i alla fall och jag kunde följa leveransen hela vägen från USA, men om du beställer utomlands, glöm inte att lägga på ev. moms och tull...  finns program för det på tullverket  
  • Cantaton

Det är ju kul och "fritt" och utmanande med eget. Jag tror bara att man noga ska kalkylera hur mkt jobb man kan få, vad man kan ta för dem osv. Hur mkt tid och pengar man kan lägga på administration och marknadsföring. Jag har lärt mig ett och annat senaste veckorna. Genom att ha hamnat där jag är just nu när jag inte har jobbat. Jag ser vad jag måste satsa på och vad som får vänta eller skäras bort. Det har jag visserligen gjort hela året, men ibland är inspirationen mer övertagande än logiken. Så nu när jag fått "tänka" och "krisa" ett tag är jag väldigt down to basic. Ser mkt klarare.

4000 är en helt galen sänkning!

Aleta skrev 2010-01-15 10:37:02 följande:
    Jobbigt Cantaton, men vi tror på dig!Du kommer att ta dig igenom detta, det är du dessutom väl värd!Lillan verkar lite bättre idag, hon säger inget om ryggen, men är fortfarande hängig.Jag börjar också få lite jobbångest. Ska jag starta eget eller inte? Allt är så dyrt och jag vet inte om jag vågar investera. Mamma har fått sänkt pension också så vi måste sätta oss ner alla tre när maken kommer hem och göra en gemensam budget. Mamma berättade idag att hon hade hyfsad pension förr innan sossarna sänkte pensionen för änkor och handikappade med 4000:- i månaden på en gång. (Den här sänkningen var bara 57:- i månaden.) Ha! Och sossarna beskyller den nuvarande regeringen för att ge sig på de svagaste och mest utsatta! Man ska inte kasta sten...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången