Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning för 7:e gången

Det VRÄKER ner snö här!
    Jag har min själ inte sett så här mycket snö på årtal. Hoppas det kommer snö alla vintrar framöver!

Fast det är otäckt medstorm och hala vägar!

*uppmanar alla att se till att ha en liten snöskyffel i bilen, filt, ficklampa och helst ett par rejäla vinterskor ifall ni kör i mer "kontorsdito" annars. Tändare och en liten bytta med sand kan man också ha nytta av*

• passionsblomman

Ja det där med pusslet är som Bruttan säger. man ska lägga en bild utifrån bilden på kartongen. Men man vet inte vad det ska bli, utan man ska lägga vad man tror att personerna på bilden ser eller vad de gör i framtiden.

På mitt pussel är tex ett par på en picknickfilt där han uppenbart friar. Alltså kan man ju då spåna i vad scenen är i frmtiden. Att de är på BB kanske? Jag vet ju inte för jag har inte lagt det. Men de jag hört som gjort det har fastnat totalt och haft jättekul. Jag tror det passar mig. Jag älskar att lägga pussel!

Men jag lär få lägga det själv, för sambon begriper öht inte vitsen med att pussla.

• passionsblomman
    Sonja68 skrev 2010-01-27 15:47:43 följande:
    Go vänner! Fick just veta att min lilla bil är insnöad, TROTS att traktorn var här och skottade parkeringen för en timme sen!!! Måste bege mig hemåt. Medans starka kollegor finns kvar på jobbet. Annars är risken stor att jag är ensam kvar här när det är dags att åka iväg. Och ingen som puttar på...
    Jamen herregud skuda dig!

Jag har just kört snösläden en vända här och det är minst 15 cm som kommit sedan lunchtid. Det vet jag för att det inte gick att se var trappan var utanför dörren. Eller, där den brukar vara fanns bara en snökulle.
    Tur att det är fluff-snö!

*torkar snö och svett ur pannan*
  • passionsblomman

Heloise, vad tror du vi kommer svara?

S-Ö-K såklart!!!

Och nu ska jag ner till skolan och träffa VÅR barnbiblotekarie som det står på lappen.
    Det är typ obligatoriskt så jag är jättenyfiken på vad det är egentligen...

Och så blir det att ta fram farmros gamla kaninpäl, för det snöar helt på tvåären här nu. Det är helt osannolikt vad det blåser! och jag måste ju gå, för bilen har sambon på jobbet.

Hej svejs!

• passionsblomman

Har tillbringat ca 2 timmar i storsnack med sonens båda fröknar. Sedan avrapporterat till far i huset som såklart undrar vad som händer. *hes*

Kan ju sammanfattas med att min son fick nog och lite mer än så idag och bestämde sig för att spöa skiten ur alla jävlar för att sedan DRA från den förbannade skitskolan. Typ.

Nu blev det ju inte riktigt så, men det blev alldeles tillräckligt dramatiskt för att det skulle stå klart bortom allt tvivel för hela klassen att det nu var allvar och jättehemskt.

Alltså pratades det hela resten av den dagen och min son har fått personliga uttalanden av alla i klassen där de i enrum men med fröken med har sagt till honom vad de känner och tycker.

Nämligen att de är ledsna att han inte känt sig välkommen och att de vill ha honom i klassen och tycker om honom. de som varit taskiga har bett om förlåtelse och nu är nog luften rensd, saken utredd och både sonen, en och annan av de andra, och jag är helt slut. Men nu kan vi gå vidare.

Nu är det ju inte idealt att han gick till handgripligheter, men jag måste säga att jag är väldigt glad att han har visat självbevarelsedrift och att han har gränser man inte kan kränka hur som helst. Han valde att prata och försöka gå undan och alla andra sätt utan frmgång. Nu blev det så här långt det gick innan de andra hajjade.

Det känns otroligt skönt att det är bra personal som jag kan ha en sund dialog med. Då kan det förmodligen bli jättebra i förlängningen.

Så, nu ska jag sluta älta om den här saken.

• passionsblomman

Bruttan. JAJAJAJAJAJA!!!! Kom och hälsa på!!! *hoppar upp och ner på stolen*

MEN vårt hus är faktiskkt inte rosa. Det är en foto-illusion. Huset är mer beige i färgen. Jag ska en dag måla om det rosa....

• passionsblomman

Sonja, jo jag visste också att han slogs , föör det sa han själv. Jag slog dem sa han. Och jag VILLE vara arg.
    Så jag anade hur det nog låg till.
    -Fast att han golvade den ena killen och tänkte strypa honom, det hade jag väl kanske inte riktigt räknat ut.

• passionsblomman

Lilla brud, har du inte på allvar och alldeles riktigt övervägt att skaffa ett liv utomlands?

För jag tror det skulle passa dig nämligen.

• passionsblomman
    Aleta skrev 2010-01-31 16:55:00 följande:
    Jag och min man fastnar emellanåt vid varsin dator med spelet "Plants vs. Zombies" ett helknasigt spel där ens trädgård blir attackerad av zombies och som försvar planterar man olika sorters attackväxter. Antingen så lyckas man mosa zombiesarna eller också äter de upp plantorna och i slutänden det de är ute efter...min hjärna! Varning, varning det är väldigt beroendeframkallande!

Himmel!

• passionsblomman

Tänk, vad intressant det är att "jobba med människor"

Man får se det som träning när man ansiktsgymnastiserar sina ögonbryn....

Heloise skrev 2010-01-31 18:33:06 följande:
    I dag har det varit frigång i Gävle eller nått, en kund förklarade för mig att de har tortyrkammare under polisstation här i Gävle( hoppas verkligen hon har fel) och en annan kund frågade Panzer om det var SÄSONG för chokladbollar, mm nä chokladbollarna är ganska hårda och smaklösa i Januari, miffo!Aleta det låter som ett spel för mig Blomman: jag missade totalt att skriva, fina blompojken som försökte så länge, bra att han satte ner foten!
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången