• simmla

Hur berättar man?

skulle vilja ha hjälp med hur berättar man på ett roligt sätt att man gift sig?
    Vi gifter oss hemligt och har bjudit hem våra föräldrar på middag efteråt. ingen vet att den andra kommer och någon gång under middagen ska vi berätta, men hur? ska man ställa sig upp rakt upp och ner och säga något eller ska man kanske vänta till tårtan och "låna" mina föräldrars cake topper som man smugglat ut vid något bra tillfälle och låta dom räkna ut resten själva.
    någon som har förslag?

• Svar på tråden Hur berättar man?
  • Lyckliga013bruden

jag skulle ställa fram en bröllopstårta med brudpar och allt på å se hur de reagerar =)
    Det är mer min stil än att ställa sig upp och berätta.

• Martinaa

När vi berättade om våra bröllopsplanera för mina (blivande) svärföräldrar så frågade min sambo mig något i stil med "Jaha Martina, hur känns det att byta efternamn nästa år då?" Alla stannade upp och tittade på oss en sekund innan de fattade vad som var på gång.
    Så om du byter namn kan ni väl göra nåt sånt om ni vill...?

• pinglan29

hahahha Så kul Lyckligabruden...... Bra förslag

• ade83

När vi släppte nyheten för våra familjer så fick de lägga ett pussel vi hade specialbeställt. De pusslade fram bild på oss + datumet! Sen fick de lista ut det själva! Lyckat!

• Lyckliga013bruden

Det lät ju jätteroligt!!!!!
    Vilken underbar idé, synd att jag inte kan sno den......

ade83 skrev 2010-02-23 14:32:37 följande:
    När vi släppte nyheten för våra familjer så fick de lägga ett pussel vi hade specialbeställt. De pusslade fram bild på oss + datumet! Sen fick de lista ut det själva! Lyckat!
Svar på tråden Hur berättar man?