Inlägg från: roodeberg |Visa alla inlägg
  • roodeberg

IPL hårborttagning

Är det någon som har erfarenhet av IPL (hårbottagning med laser) som vill dela med sig?
    HUR ont gjorde det, resultatet, ngt som gick fel, ngt som var över förväntan osv. Ja ni fattar...
    Jag går i tankarna.

• Svar på tråden IPL hårborttagning
  • roodeberg

Tack Swing, det var ju precis sånt här jag ville höra. Min tid är ikväll och det är nervpirrande. Hon beskrev det som att "snärta en varm gummisnodd på huden"

• roodeberg

Det gjort såååå ont. jag gjorde bikinilinjen och det smärtade mer än en vaxning. Jaaa, jag ska tillbaka och fortsätta men jäklar i min låda vilken smärta!!!

Är helt övertygad om att det är värt det men jag har googlat runt och fått uppfattningen om att behandlingen är nästintill smärtfri.

• roodeberg

Jag testade Haningestudion (i Haninge och jag betalar 890kr/ggn då jag köpt ett paket om 5 behandligstillfällen.

Cylt, du säger att det är värt besväret och jag väljer att tro dig - det gör behandligen liksom mer värd att uthärda.

Gillar Haningestudion, gjorde mina naglar till bröllopet där. Anneli - hon som verkar driva stället, är jättetrevlig och gör ett gott intryck.

• roodeberg

Men det har inte blivit några fula märken, alls faktiskt. Inte ens rodnad. Men nu har jag bara gjort en omgång också...

• roodeberg

Jag tror att de nämner det där med rodnad och brännskador m.m. för säkerhets skull. Att nämna att det finns risker. Ja, jag kan ju inte säga att jag ser fram emot nästa behandling. Däremot kan jag säga att det inte vuxit något mer hår där jag gjorde behandligen. Men det kanske är för tidigt för det hårt att börja växa (?) Första behandligen var 24 januari...

• roodeberg

Uppdatering från min sida.

Nu växer det låångsamt vill jag påstå och som Andreas flicka säger så "faller" håret av succesivt. himlans skönt. Ej heller har jag fått någon rodnad eller märken av behandlingen.

Däremot så höjer (iallafall den kvninnan som behandlar mig) man nivån för varje gång. Kan inte förklara men jag började på nivå 29 tror jag det var och nu är jag på 33 och det gjorde så j*vla ont att det pärlade sig i pannan.

Svar på tråden IPL hårborttagning