• Cylt

IPL hårborttagning

Hehe, det gör ont som satan att köra bikiniområdet! Jag gjorde min 5:e gång förra veckan, har någon kvar och det är fruktansvärt varenda gång (det går dock snabbt, klart på typ en kvart..) Samtidigt är resultatet helt fantastiskt och (tack och lov) är jag helt klart inom en relativt snar framtid och då slipper jag trixa mer med denna kroppsdel.
    Man kan använda Emblakräm för att bedöva något, testade en gång, men upplevde ingen större skillnad. Betalar 1000:-/gång i Solna.

• Cylt
    roodeberg skrev 2010-01-26 09:42:42 följande:
    Jag testade Haningestudion (i Haninge och jag betalar 890kr/ggn då jag köpt ett paket om 5 behandligstillfällen.
    Oj, det är ett riktigt bra pris (tror jag, det låter så iaf;)
    Mmm, jag väljer också att tro och att bita ihop!
  • Cylt

Andreas flicka skrev 2010-02-03 14:11:13 följande:

Hmm intressant att veta roodeberg. Är lite rädd för att få brännskador.
    Vet inte hur pass vanligt det är med brännskador vid hårborttagning med laser - googla och se vad du hittar om du är orolig! Har gjort fem behandlingar och har hitills inte fått vare sig brännmärken, rodnad eller fula märken... En gång hade jag en punkt som var lätt öm ett par dagar - men det är allt!
  • Cylt

Andreas flicka skrev 2010-02-03 16:29:41 följande:

Cylt, hur blev resultatet efter en gång? Såg du skillnad direkt på mängden hår som sedan växte tillbaka?
    Jag upplevde att det kom tillbaka rätt mycket färre och finare strån. Hur lång tid det tar är tydligen beroende på hårtyp och pigment etc. För mig har det funkat klockrent. På vissa ställen krävs det fler gånger därför att det är mer eller mindre hormon (om jag inte missminner mig) Sedan blir det lite finputs med sådant som missats (det blir väldigt uppenbart efter ett par gånger var de ställen är;)
Svar på tråden IPL hårborttagning