Liljekonvaljer eller syrén, eller något annat
Jag bryr mig inte om någon särskild bukett egentligen, det är mest för att jag ska ha något att hålla i handen. Vi gifter oss i början av juni och jag hoppas att det antingen finns liljekonvaljer eller syrener att plocka och ha som bukett (vi gifter oss i Hässleholm).
Med andra ord, jag kommer inte att beställa en bukett hos florist, utan antingen plocka själv kvällen innan, göra den lite snygg och förvara i lite vatten i kylen, eller låta min mamma plocka den samma dag som bröllopet. Som back-up tänkte jag att hon kunde gå till en blomster affär och köpa en fin bukett av vilka vita blommor som helst som de har hemma - om varken liljekonvaljer eller syrener är fina då.
Verkar detta knäppt?
Om det finns vill jag väldigt gärna ha en bukett av liljekonvaljer. Annars går syréner också bra, mina föräldrar har två syrenbuskar i trädgården.
Hur pass bra håller en liljekonvaljbukett? Jag funderar på att göra två - använda en till fotograferingen och sedan kan mamma komma med en ny (som stått i lite vatten till dess) till kyrkan.